افزایش حمایت از شورشیان سوریه توسط فرانسه و سه کشور عربی

فرانسه به همراه سه کشور عربستان، امارات و اردن توافق کردند حمایت های خود از شورشیان سوریه برای مبارزه علیه دولت این کشور را افزایش دهند.
کد خبر: ۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳ - 14September 2013

افزایش حمایت از شورشیان سوریه توسط فرانسه و سه کشور عربی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که در روزهای اخیر و پس از ابتکار روسیه تلاش ها برای کسب توافق سیاسی و استفاده از راه حل های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه افزایش یافته است و همزمان با آغاز گفتگوهای امریکا و روسیه برای کسب توافقی در مورد چگونگی کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه، دولت این کشور نیز آمادگی خود را برای پیوستن به معاهدات بین المللی در زمینه تسلیحات شیمیایی اعلام کرده است، کشورهای حامی شورشیان سوریه بدون توجه به روندهای موجود در پی افزایش حمایت از شورشیان سوریه می باشند.

 پس از دیدار وزیران امور خارجه سه کشور عربی عربستان، امارات و اردن با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه، طرفین بر ضرورت افزایش کمک ها به شورشیان سوریه در راستای تقویت آن برای مبارزه با نیروهای ارتش توافق کردند.

خبر توافق فرانسه با سه کشور عربی برای افزایش حمایت ها از شورشیان طی بیانیه ای از سوی کاخ الیزه و دفتر رئیس جمهوری فرانسه منتشر شده است و طی آن اتهاماتی علیه دولت سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی و تلاش برای بی ثباتی در منطقه مطرح شده است.

به گزارش المنار، تکرار این اتهامات علیه دولت سوریه در حالی صورت می گیرد که هنوز نتیجه تحقیقات بازرسان سازمان ملل در مورد استفاده از سلاح شیمیایی هنوز منتشر نشده است و شواهد اولیه که از سوی روسیه و یکی از دادگاه های ترکیه منتشر شده است حکایت از دخالت شورشیان در استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان دارد.

همچنین با وجودی که روسیه و امریکا مذاکرات چند روزه ای را برای یافتن یک راه حل سیاسی در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه آغاز کرده اند و امید می رود توافقی میان آنها حاصل شود، دولت فرانسه بدون توجه به این توافقات در پی آن است با اقداماتی نظیر حمایت از شورشیان و ارائه قطعنامه در شورای امنیت علیه دولت سوریه فشارها علیه آن را افزایش دهد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار