فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد؛

مأموریت قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، تضمین آینده شغلی سربازان

سردار «مهدی فرحی» با بیان این که مأموریت قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح توان بخشیدن به سربازان و دنبال کردن طرح مهتا (از مهارت تا اشتغال) است، گفت: باید مهارت‌هایی را آموزش و توسعه دهیم که آینده شغلی سربازان را تضمین کند.
کد خبر: ۳۱۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ - 23September 2018

مأموریت قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، تضمین آینده شغلی سربازانبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، سردار «مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش بزرگداشت و تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح استان بوشهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره سربازان اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در طی این چند سال 170 تدبیر در مورد سربازان دارند که این نشان از نگاه ویژه رهبری به این امر است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که مأموریت قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح جنم بخشیدن به سربازان و دنبال کردن طرح مهتا (از مهارت تا اشتغال) است گفت: باید مهارت‌هایی را آموزش و توسعه دهیم که آینده شغلی سربازان را تضمین کند.

وی با اشاره به ابرچالش در جامعه افزود: یکی از ابرچالش ها در جامعه بحث اشتغال است و اگر ما بتوانیم بر روی این مقوله کار کنیم می توانیم با موفقیت این تهدید را از بین ببریم.

 فرحی یکی از مهم‌ترین تفاهم نامه‌های منعقد شده  قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح را تفاهم نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه هر سرباز وظیفه، پس از طی پایان دوره خدمت سربازی علاوه بر دارا بودن گواهینامه پایان خدمت می‌تواند دارای یک یا چند گواهینامه فنی و حرفه‌ای نیز باشد تا بتواند به سرعت وارد بازار کار شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور از شناسایی 150 مهارت برای پرسنل وظیفه خبر داد و گفت: ما با آینده‌پژوهی مشاغل مهارت‌های مورد نیاز سربازان را مشخص می‌کنیم، به نحوی که مهارت‌ها در مشاغل پایدار به کارکنان وظیفه ارائه شود.

وی مهارت‌آموزی به سربازان را یک فرصت بزرگ دانست و اظهار داشت: این برنامه باید در سه مرحله انجام شود، اول اینکه قبل از سربازی آموزش هایی به افراد داده شود و خانواده ها را با سوق دادن به سایت سرباز ماهر با این آموزش ها آشنا کرد .

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در مرحله دوم آموزش ها در حین خدمت صورت می گیرد که بخشی از آن شامل مهارت های عمومی، مهارت مالی، مهارت زندگی و بخش دیگر آن آموزش هایی در ساعات اداری یا ساعات فراغت آنها داده می شود  ومرحله سوم مهارت های پس از خدمت است که برای کسانی که گواهینامه دریافت کرده اند شرایط استفاده از تسهیلات بانکی برای آنها فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار