وصیت‌نامه بسیجی شهید محمدناصر خردمند/ فرزندانم در کار خیر پیش قدم باشید

بسیجی شهید «محمدناصر خردمند» در وصیت‌نامه خود آورده است: «فرزندام همیشه از راه خدا و یاد خدا و اوامر خدا فراموشی به خود راه ندهید و در کار‌های خیر پیش قدم باشید. حتی‌المقدور نماز خود را به موقع و سر وقت بخوانید.»
کد خبر: ۳۱۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 25September 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، بسیجی شهید «محمدناصر خردمند» در تاریخ دوم خرداد ۱۳۱۶ در شهرستان بیرجند چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۶۷ در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه بسیجی شهید محمدناصر خردمند/ فرزندانم در کار خیر پیش قدم باشید

تصویر وصیت‌نامه بسیجی شهید «محمدناصر خردمند»

وصیت‌نامه بسیجی شهید محمدناصر خردمند/ فرزندانم در کار خیر پیش قدم باشید

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ.

وصیت من به شما فرزندان این است که همیشه از راه خدا و یاد خدا و اوامر خدا فراموشی به خود راه ندهید و در کار‌های خیر پیش قدم باشید. حتی المقدور نماز خود را به موقع و سر وقت بخوانید.

وقت خود را به هوا و هوس نگذرانید سعی کنید بیشتر از تعلیمات عالیه اسلام توشه بیشتری بردارید. قرآن را زینت خانه قرار ندهید از تفاسیر و کتاب‌هایی که خود تهیه و یا من در دسترس شما گذاشته‌ام توشه برگیرید که سبب نجات شما ومن در این دنیا و آن دنیا خواهد بود.

سعی کنید پرونده‌ای که برای بقیه عمر و آخرت تهیه می‌کنید با برگ‌های زرین تقوا و پرهیزکاری و انضباط در امور دنیایی شروع کنید. سعی کنید با کار و کوشش زندگی خود را درست کنید و از تنبلی و یا بیکارگی و چشم بدست دیگران داشتن بپرهیزید.

خود بازوی توانای رحمت برای دیگران باشید با مسالمت و هم فکری بین خود بر نشاط روحی خود در میان خانه و فامیل بکوشید. محیط زندگی را با کجی (در گفتار و کردار) جهنم نسازید. همیشه راست و صادق باشید، چون با دروغ و دورنگی هیچگاه پیروز نخواهید بود.

سعی کنید به زندگی با کمک و انفاق لذت بخشید، چون دست بخشنده را خدا و خلق هر دو دوست دارند. مختصر اموالیکه در اختیار شما است سعی کنید تا زمانیکه خود مالک چیزی نشده‌اید، خوب نگهداری کنید سعی کنید خانه محراب عبادت شما نباشد در مساجد و مجامع دینی بیشتر شرکت کنید و هر قدم برای هر منظور بر میدارید خدا را در نظر داشته باشید. ان‌شاءالله همه امور شما بخیر منتهی خواهد شد.

از معاشرت با افرادیکه در راه شما و در راه خدا نیستند بپرهیزید. سعی کنید با گفتار صدق و کردار صادق و بی‌ریا خود را به جامعه بشناسانید. خدای نکرده نخواهید با چهره تصنعی داخل اجتماع شوید، چون زود طرد خواهید شد. توفیق هدایت شما را از خداوند متعال مسئلت داریم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

شنبه ۱۳۶۰/۲/۱۹

برابر ۴ رجب ۱۴۰۱ قمری»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار