رونمایی از بسته نفیس فیلم «به وقت شام»؛

خندق‌آبادی: ۷۶ فیلم دینی و دفاع مقدس را وارد شبکه نمایش خانگی کردیم

مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره حوزه هنری در نشست رونمایی از بسته نفیس فیلم «به وقت شام» گفت: تا به امروز ۷۶ فیلم دفاع مقدس توسط موسسه هنر‌های تصویری خریداری شده و وارد شبکه نمایش خانگی شده است.
کد خبر: ۳۱۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 24September 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از بسته نفیس فیلم سینمایی «به وقت شام» و اولین نشست خبری «سعید خندق‌آبادی» مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره حوزه هنری صبح امروز در حضور اهالی رسانه برگزار شد.

یزدان عشیری در ابتدای این نشست اقدام تروریستی روز گذشته در اهواز را محکوم کرد و گفت: سازمان سینمایی حوزه هنری تنها کمپانی سینمایی است که قطعات مختلفی در چرخه شکل‌گیری ایده تا شبکه نمایش خانگی و مراکز مختلف از جمله باشگاه، مستند و انیمیشن سوره برای حمایت از آثار مختلف دارد.

وی گفت: در ادامه زنجیره توزیع و شبکه پخش موسسه تصویری سوره آخرین چرخه در ادامه فعالیت‌های مرتبط با مخاطبین است. شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر قدرتمندتر سینما‌ها در حال خدمات به سینما و مردم هستند.

عشیری افزود: شاید پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها تنها ۲ میلیون بیننده در سینما دارند در حالی که در شبکه خانگی ظرفیت چندبرابر پوشش داده می‌شود.

سعید خندق‌آبادی در ادامه این نشست با بیان سابقه اظهار داشت: هنر‌های تصویری اولین موسسه ویدیوی است که در سال ۱۳۸۱ در کشور تاسیس شد. از سال ۱۳۸۹ ما در این موسسه تلاش کردیم شبکه نمایش خانگی را از حالت گذشته خارج کنیم و پویاتر کنیم و فیلم‌هایی که مد نظر حوزه را خریداری کنیم و وارد شبکه خانگی کنیم. اولویت اول موسسه محتوا است که با مضامین انقلاب، دفاع مقدس و فیلم‌های دینی مطابقت داشته باشد.

مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره حوزه هنری گفت: از آنجایی که فقط نمی‌تواند فیلم دینی توزیع کرد تقریبا تلاش می‌کنیم فیلم‌های پرفروش و کم حاشیه را خریداری و توزیع کنیم. یکی از اولویت‌های موسسه ما خودکفایی است و با اینکه گفته می‌شود بودجه و رانت دولتی داریم، کاملا کذب محض است. ما خیلی خصوصی و بدون بودجه حیات داریم.

وی افزود: این نکته مهمی است که عین صداقت اعلام می‌کنم موسسه هنر‌های تصویری کامل خودکفا هستیم و سعی می‌کنیم فیلم‌هایی خریداری کنیم که حتما سود داشته باشد. ما سال گذشته علی‌رغم موسسات خصوصی شرایط خوبی نداشتند نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان سود داشتیم.

خندق‌آبادی ادامه داد: ما کنار فیلم‌هایشان فیلم دینی و دفاع مقدس را نیز می‌خریم که سود ندارند بلکه زیان هم دارند. سال گذشته ما فیلم‌های دریاچه‌ماهی، ویلایی‌ها، یتیم خانه ایران، ماجرای نیمروز، فهرست مقدس را داشتیم که با مضامین دینی و دفاع مقدس بودند که در نمایش خانگی توزیع کردیم.

مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره حوزه هنری تصریح کرد: گران شدن DVD موجب گران شدن آثار عرضه شده است. در سال‌های گذشته این گران شدن موجب آفت فروش ما می‌شد. سال گذشته هزینه تولید ما که شامل پوستر، DVD و ... نزدیک ۸۰۰ تومان بود که امسال به ۲ هزار تومان رسید.

وی گفت: با توجه به اینکه تهیه‌کننده‌ها نیز رایت را گران کردند ما نیز مجبور شدیم قیمت را افزایش دهیم. با همان پیش‌بینی ما تقریبا با افزایش قیمت حدود ۵۰ درصد کاهش فروش داشتیم. با همه این تفاسیر ۱۰ هزار تومانی که برای فروش DVD وجود دارد کمتر از هزینه یک بلیط سینماست درحالیکه همه جای دنیا قیمت DVD از ۲۷ تا ۳۰ دلار است.

خندق‌آبادی عنوان کرد: در حال تلاش هستیم مخاطبین را مستقیم به موسسه وصل کنیم تا بسته‌های فیلم را مستقیم به مخاطب برسانیم. ما به اندازه خودمان فروش اینترنتی داریم و در حال تلاشم که با همکاری چند موسسه شرکت VOD ایجاد کنیم.

مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره حوزه هنری خاطرنشان ساخت: در حال حاضر فقط شش موسسه ویدویی در حال فعالیت هستند در حالی بیش از ۲۰ موسسه ثبت شده‌اند. ما قصد فشار آوردن به وزارت ارشاد نداشتیم چراکه قیمت‌ها افزایش داده شده است.

وی بیان کرد: اگر موسسات تصویری نسخه DVD را تکثیر نکنند موجب می‌شود یه سری موسسات زیرپله‌ای وارد کار شوند و فیلم‌ها را با کمترین کیفیت و بدون هیچ پوششی تکثیر دهند.

خندق‌آبادی گفت: شکایت از پلیس فتا برای جلوگیری از لینک‌های دانلود فیلم‌ها سه هفته زمان می‌برد در حالی که کمترین اقدامی انجام نمی‌شود و همه این اتفاقات باعث می‌شود موسسات تصویری بیشتری ضرر را داشته باشند.

مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره حوزه هنری افزود: ما «به وقت شام» را در حالی خریداری کردیم که همه شبکه‌های تلویزیونی این فیلم سینمایی را چندین بار پخش کردند. در بحث فیلم‌های پرفروش باکس تبلیغاتی ایجاد کردیم و به موسسات صنعتی دعوت کردیم تا تبلیغاتشان را انجام دهیم که توانستیم با چند شرکت قرار داد بستیم تا هزینه‌هایشان را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: تا به امروز ۷۶ فیلم دفاع مقدس توسط موسسه هنر‌های تصویری خریداری شده و وارد شبکه نمایش خانگی شده است. فیلم‌های فیلشاه و تنگه ابوقریب تا چند ماه آینده وارد چرخه نمایش خانگی می‌شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار