مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گرامیداشت دفاع مقدس نباید محدود به زمان باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: گرامیداشت دفاع مقدس نباید به هفته‌­ای به نام هفته دفاع مقدس محدود شود.
کد خبر: ۳۱۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 24September 2018

گرامیداشت دفاع مقدس نباید محدود به زمان باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس سی­‌ و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروزدر تالار شهر برگزار شد.

سردار نجاتی در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره دوران پر افتخار دفاع مقدس تأکید کرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای پرداختن به دلاورمردی­‌های مردم این سرزمین و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز و فردا است.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌­های دینی، قرآنی و عاشورایی بود و به همین جهت بود که توانست تجاوز ارتش بعث عراق را دفع کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که دفاع مقدس ماهیت اسلامی داشت، خاطرنشان کرد: تصور بعضی بر این است که شهدای دفاع مقدس به دلیل دفاع از ایران و میهن به شهادت رسیدند، اما حقیقت این است که مردم کشورمان برای دفاع از اسلام به میدان آمدند. انگیزه اصلی دشمنان نیز برای یورش به کشورمان این بود که در پی وقوع انقلاب اسلامی، مردم با حرکت در مسیر عاشورا پرچم اسلام در ایران اسلامی به اهتزاز در آوردند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: درس پایمردی و ایستادگی مردم کشورمان در دوران دفاع مقدس، باید به جامعه امروز ارائه شود تا ملت ما ضمن آشنایی با فداکاری­‌های مردم این سرزمین، با بهره­‌گیری از فرهنگ غنی آن دوران در مسیر رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

وی تصریح کرد: گرامیداشت دفاع مقدس نباید به هفته­‌ای به نام هفته دفاع مقدس محدود شود. زنده ­نگه­ داشتن این حماسه بزرگ، باید در طول سال جاری و ساری باشد تا به صورت یک فرهنگ تبدیل شود. اگر آشنایی با سیره شهدا از سطح مدارس تا سطح مراکز آموزش عالی ادامه داشته باشد شاهد آن خواهیم بود که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با شهدای کشورمان و سبک زندگی آنها بیشتر از امروز آشنا خواهند بود.

نجاتی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر مشهد که جزو جامعه ایثارگران استان خراسان رضوی هستند از شورای اسلامی شهر مشهد در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و همچنین احصاء تاریخ شفاهی رزمندگان استان خراسان رضوی درخواست حمایت کرد.

وی در پایان ساخت نمادهای دفاع مقدس را در سطح شهر مشهد با بهره‌­گیری از سوژه­‌های نابی که در اختیار رزمندگان است و همچنین تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را مورد تأکید قرار داد.

در این مراسم از «خدیجه میرشکار» اولین اسیر زن ایرانی و همسر شهید «حبیب شریفی» فرمانده شهید سپاه سوسنگرد تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها