دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور:

ملت ایران هیچ‌گاه رشادت‌های جانبازان را فراموش نمی‌کنند

حجت‌الاسلام ارزانی در سرکشی از جانبازان اعصاب و روان آسایشگاه «نیایش» گفت: قدر و ارزش فداکاری و ایثار شهدا و جانبازان، با هیچ معیار مالی و دنیوی، قابل قیاس و اندازه‌گیری نیست.
کد خبر: ۳۱۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ - 24September 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، یاد روزهای خون و حماسه، آتش و مین و خمپاره، آلاله های در خون خفته، زوزه ترکش‌هایی که سینه هم‌سنگرهایشان را شکافت، سنگرهای پر از زمزمه دعا و لباس‌های خاکی هم قطاران، دست و پاهای به جای مانده در میدان مین و تن‌های غرق به خون همرزمانشان هنوز هم با کوچکترین نشانه و صدایی برایشان زنده می شود و چنان طوفانی در وجودشان به راه می اندازد که تنها قرص‌های آرام‌بخش می‌تواند آرامش را به وجود دریایی‌شان بازگرداند.

دلجویی و سرکشی از این مردان بزرگ که هنوز هم در حال و هوای جنگ و فشار سهمگین روزهایی قرار دارند که تمام جهان کفر در برابر ایران قد علم کرده بود، دومین روز از هفته دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا دبیر و جمعی از مسئولان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در آسایشگاه نیایش با جمعی از جانبازان سرافزار اعصاب و روان دیدار کرده و صحنه‌های زیبایی از بزرگی و عظمت این یادگاران روزهای حماسه و خون را شاهد باشند.

حجت‌الاسلام ارزانی، در این دیدار ضمن دلجویی از جانبازان آسایشگاه نیایش، از بخش‌های مختلف این آسایشگاه دیدن‌کرد.

دبیر ستاد عالی‌کانون‌های مساجد کشور، با تبریک هفته دفاع مقدس، از دوران جنگ به عنوان مدرسه انسان‌سازی یاد کرد و گفت: دفاع مقدس با تمام تبعات و خساراتی که بر این مرز و بوم وارد کرد، فرهنگ ارزشمندی را در دل خود پرورش داد که والاترین ارزش‌های انسانی را در دورن خود دارد.

وی افزود: مفاهیم بلندی همچون ایثار و از خودگذشتگی، جانبازی و فداکاری در راه آرمان مقدسی‌که حضرت امام خمینی (ره) پرچمدار آن بود و از نهضت سرخ عاشورایی نشأت می گیرد، مولود این دوران است.

حجت‌الاسلام ارزانی، با تاکید بر اینکه قدر و ارزش فداکاری و ایثار شهدا و جانبازان با هیچ معیار مالی و دنیایی، قابل قیاس نیست و گفت: بزرگ جانباز کربلا قمر بنی هاشم حضرت عباس (علیه‌السلام)، الگوی جانبازان است.

وی اظهارکرد: ملت ایران هیچگاه رشادت‌های جانبازان را فراموش نخواهند کرد و همیشه قدردان آنها بوده و احترام ویژه ای برای این عزیزان قائل هستند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، با بیان اینکه شهدا و ایثارگران در مقابله با متجاوزان از بذل جان‌ و اعضای بدن خود دریغ نکردند، ابراز کرد: شهدا و ایثارگران فداکارترین انسان‌ها هستند و ما با افتخار از جانبازان و ایثارگران تکریم می‌کنیم و دست آنها را می بوسیم.

احسانی از پرسنل بخش کاردرمانی آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان نیایش نیز در این بازدید با ارائه توضیحاتی به معرفی بخش‌های مختلف آسایشگاه از جمله بخش کاردرمانی پراخت و گفت: جانبازان در این بخش با انجام فعالیت‌های هنری از قبیل نقاشی، سفال و شمع سازی، قدرت توجه و تمرکز خود را افزایش می دهند.

وی با اشاره به عرضه و فروش آثار جانبازان در قالب نمایشگاه، افزود: عواید حاصل از برپایی این نمایشگاه برای خدمت‌رسانی به جانبازان در آسایشگاه هزینه می شود.

در ادامه تعدادی از جانبازان از حضور دبیر و اعضای ستاد عالی‌کانون‌های مساجد کشور در جمع خود ابراز خرسندی کرده و گفتند: حضور مردم و دیدار آنان باعث خوشحالی ما می شود، اینکه می بینیم ما را از خاطر نبرده‌اند و به یادمان هستند برای ما بسیار ارزشمند است.

جانبازان در ادامه به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و گفتند: همواره در خط ولایت باقی خواهیم ماند.

حجت‌الاسلام ارزانی در بازدیدی که از بخش کاردرمانی و آثار هنری جانبازان داشت، دررابطه با حمایت از برپایی نمایشگاهی از آثار هنری جانبازان قول مساعد داد.

در پایان این دیدار دکتر نوشین زارع رئیس بیمارستان روان‌پزشکی نیایش، ضمن تشکر و قدردانی از حضور دبیرستاد و هیئت همراه در این بیمارستان، گفت: دلجویی و سرکشی از جانبازان باعث دلگرمی و خوشحالی این عزیزان می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار