حجت‌الاسلام پناهیان در سوگواره هنر و حماسه:

کسی که می‌گوید قدرت فساد می‌آورد آدم ضعیفی است

حجت‌الاسلام پناهیان از خطبای تهران معتقد است که انسان سالم اگر رابطه‌اش با قدرت درست تنظیم شود موجب پاکی می‌شود. کسی که می‌گوید قدرت فساد می‌آورد، خودش آدم ضعیفی است.
کد خبر: ۳۱۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ - 24September 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان خطیب تهران در پنجمین شب از سوگواره هنر و حماسه با اشاره به موضوع افزایش قدرت در فرهنگ مقاومت دینی اظهار داشت: برای آنکه آدم‌ها طغیان نکنند طرح دین چیست؟ دین می‌گوید آدم‌ها را قوی کن! آدم‌ها را ضعیف نگه‌ داری طغیان می‌کنند. اگر آدم‌ها عزتمند باشند و قدرت داشته باشند طغیان نمی‌کنند. وقتی می‌خواهیم قدرت مقاومت را افزایش دهیم باید قدرت فرد را افزایش دهیم.

وی افزود: فلسفه کیسه بوکس چیست؟ همان فلسفه وجود ابلیس است. فلسفه دشمن برکت است برای بشر. این‌ها مایه قدرت یافتن مؤمنین می‌شوند. چرا فرهنگی به نام دشمن را حذف کنیم؟ بعد با چی قوی شویم؟ با کیسه بوکس!؟ فرهنگ مقاومت در جامعه ما پایین است، به دفاع مقدس نگاه نکنید که شهدا ما را در کویر نجات دادند.

پناهیان در ادامه با اشاره به ضرورت بهبود فرهنگ مقاومت در فرهنگ گفت: مقاومت در فرهنگ، هنر، ادبیات و سبک زندگی ما جایگاه ضعیفی دارد! با این وضعیت ارزش جهاد از دست می‌رود، وقتی اهل مقاومت نباشیم از جهاد فاصله می‌گیریم، بعد زورگو بر ما زیاد پیدا می‌شود، بعد هر کاندیدایی به دروغ از صلح حرف بزند، رأی می‌آورد. بعد با آن کشور قراردادهایی امضا می‌کنند که کسی باور نمی‌کند.

وی در رابطه با عبودیت برای خدا در کنار قدرت فردی ادامه داد: نورانیت چیست؟ قدرت قلب. هر کسی که قدرت قلبش به خدا بیشتر باشد، لطیف‌تر می‌شود و همه صفت‌های الهی در او ظهور می‌کند. در روایت ما هست که بالاترین مقام معنوی و قله عبودیت، توکل است! چه کسی توکلش از همه بیشتر است. از امام رضا (ع) پرسیدند: توکل یعنی چی؟ فرمودند: از غیر خدا نترسی.

این خطیب تهران اظهار داشت:‌ یکی از مظاهر قدرت، قدرت مالی است. آیه داریم که اموال خود را به دست نادانان ندهید، این مال را خدا برای شما مایه قدرت و قوام قرار داده است. برای چه انسان‌ها دنبال مال می‌روند؟ مال برای فخر بد است. برای قدرتمند شدن خوب است. این گونه نیست که استکبار جهانی بخواهد با ثروت قدرتمند شود و ما بگوییم هم ثروت بد است و هم قدرت بد است، خیر! ثروت هست، تو بر نداری، او بر می‌دارد.

وی افزود: حدیث داریم مال خود را در دست سفها ندهید. یعنی دست کسی ندهید که ارزش مال شما را در یک شب یک سوم کند.

گفتنی است، مراسم عزاداری هیأت محبین اهل بیت (ع) دانشگاه هنر در قالب «چهاردهمین سوگواره هنر و حماسه» از ۲۸ شهریور ماه آغاز و به مدت ۱۱ شب از ساعت ۲۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در محل دانشکده هنرهای کاربردی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از چهار راه ولیعصر، روبروی خیابان بزرگمهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها