اردوغان: مذاکرات آستانه زمینه حل بحران سوریه را فراهم کرده است

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: مذاکرات آستانه که به همراه روسیه و ایران ادامه دارد، زمینه مهمی را برای حل بحران سوریه فراهم کرده است.
کد خبر: ۳۱۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ - 24September 2018

اردوغان: مذاکرات آستانه زمینه حل بحران سوریه را فراهم کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در مقاله‌ای در روزنامه «کامرسانت» روسیه در ارتباط با دیدار هفته گذشته وی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در شهر سوچی و توافق دو کشور بر سر ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب اعلام کرد: به موجب این توافق تصمیم گرفتیم تا منطقه‌ای حائل میان مناطق تحت کنترل گروه‌های مخالف و نیروهای سوری ایجاد شود.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: مخالفان سوری در منطقه خود باقی خواهند ماند. به همراه روسیه گروه‌های تندور را شناسایی کرده و مانع ادامه فعالیتشان در منطقه خواهیم شد!

در ادامه این مقاله آمده است: ترکیه به جهان نشان داده است که چه میزان به انجام مذاکرات سازنده با طرف‌های این مسئله اهمیت می‌دهد. مذاکرات آستانه که به همراه روسیه و ایران ادامه دارد، زمینه مهمی را برای حل بحران هشت ساله سوریه فراهم کرده است. شاید اختلاف نظرهایی میان طرف ها وجود داشته باشد؛ اما ما برای ارزیابی نظرات مشترک تلاش کردیم.

اردوغان تاکید کرد: متأسفانه شاهد ادامه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی (کُردها) هستیم. از روسیه انتظار داریم به ویژه در مسیر مبارزه با گروه‌های پ‌ک‌ک، پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ از ترکیه حمایت کند.

وی در پایان نیز به ادامه گسترش روابط ترکیه و روسیه در پرتو همسایگی خوب، منافع مشترک، احترام متقابل ابراز خرسندی و تاکید کرد: معتقدم مردم ترکیه و روسیه که در یک منطقه قرن‌ها یکی از مهم‌ترین بخش تاریخ بوده‌اند، باید همواره با هم دارای یک رابطه صمیمی و نزدیک باشند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار