استاندار فارس تأکید کرد؛

ضرورت در پیش گرفتن رفتارهای دوران دفاع مقدس برای گذر از دشواری‌ها

«اسماعیل تبادار» گفت: قطعاً با در پیش گرفتن رفتارها و منش دوران دفاع مقدس تحت فرامین رهبر معظم انقلاب، امروز نیز خواهیم توانست این گردنه سخت و دشوار را پشت سرگذاریم
کد خبر: ۳۱۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 25September 2018

امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند رفتارهای دوران دفاع مقدس هستیمبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «اسماعیل تبادار» استاندار فارس، در هفتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس در رفتار همگان، توجه به وحدت، همدلی، هماهنگی، همسویی و توکل به خدا، تحت رهبری‌های امام راحل وجود داشت و امروز هم باید به این راه و طریق سرشار از روحیه و توان توجه داشته باشیم و هر مطلبی که بتواند راه شهید را برجسته کند، برای ما مسئولان یک تکلیف باشد.

وی افزود: قطعاً با در پیش گرفتن رفتارها و منش دوران دفاع مقدس تحت فرامین رهبر معظم انقلاب، امروز نیز خواهیم توانست این گردنه سخت و دشوار را پشت سرگذاریم؛ چرا که نظام جمهوری اسلامی بارها و بارها نشان داده است که می‌تواند از چنین مقاطع و شرایط سختی به سلامت عبور کند.

استاندار فارس گفت: البته نگاه ما به شهدا نه از باب نیاز شهدا، بلکه از باب نیاز خود ما به این جایگاه رفیع است و هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد که بعد از لطف و عنایت خداوند، امنیت و حفاظت از نظام و انقلاب اسلامی را مدیون خون پاک شهدا و رادمردی‌های آ‌ن‌ها هستیم.

تبادار تصریح کرد: تمام آن رشادت‌ها و از‌خود‌گذشتگی‌ها به اشکال مختلف به‌عنوان اسناد بزرگ تاریخی ثبت و ضبط شده است و این نه از باب نیاز شهدا، بلکه خود ما نیازمند ثبت این رشادت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: شهدا افرادی هستند که در عرصه‌ای از تاریخ با مشعل هدایت امام حسین (ع) تاریخ‌سازانی بزرگ شدند و ما گذشته و امنیت خود را باید مدیون آن عزیزان بدانیم و آن‌ها را تکریم کرده و گرامی بداریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: وقتی انقلاب نوپای ما یک نهال کوچک بود، همه سردمداران و بدخواهان انقلاب اسلامی که دنیا را به ۲ بلوک شرق و غرب بین خود تقسیم کرده بودند و شعار‌های انقلاب اسلامی که نه شرقی و نه غربی و استقلال و آزادی بود، خوشایندشان نبود، با تمام توان در مقابل این انقلاب ایستادند و جنگی را به وسیله «صدام» بر کشور تحمیل کردند.

تبادار افزود: در آن مقطع که همه آن‌ها پشت سر «صدام» ایستاده بودند و همه جانبه از وی حمایت می‌کردند، کشور ما به تنهایی و تحت رهبری‌های امام راحل که بر دل‌های مردم حکومت می‌کرد و رشادت‌های رزمندگان اسلام، در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: امروز هم دشمنان و مستکبران به رغم شعار‌هایی که از استقلال و حقوق بشر سر می‌دهند، به هیچ وجه آزادگی و استقلال دیگر کشور‌ها را برنمی‌تابند و جمهوری اسلامی را که الگوی آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است را به هر شکل که می‌توانند تحت فشار قرار می‌دهند.

استاندار فارس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: در این حادثه نیز باز مشاهده کردیم که کشور‌هایی که ندای مقابله و برخورد با تروریسم سر می‌دهند، چگونه از تروریسم کور حمایت می‌کنند و چنین اتفاقاتی را تحت حمایت خود رقم می‌زنند.

«حمیدرضا گرامی» دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در این نشست، با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس همه مردم و مسئولین باهم همدل و همراه بودند، بر ضرورت انتقال دستاورد‌های این دوران به نسل‌های آینده تأکید کرد و اظهار داشت: این امر مستلزم تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است تا رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان و شهدای استان فارس به عموم مردم و نسل‌های آینده منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و همچنین چگونگی همکاری سازمان‌ها و نهاد‌ها در راستای اتمام ساخت فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، از اقدامات صورت گرفته توسط متولیان، گزارشی را ارئه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار