معرفی کتاب؛

کتاب «یلدای دومین روز»، داستانی متفاوت از روزهای پایانی جنگ تحمیلی

کتاب «یلدای دومین روز» مروری است بر همت بلند برخی از رزمندگان خطه شهیدپرور یزد که تا ابد جلوه زیبایی از ایثارگری را بر تاریخ این مرز و بوم حک کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰ - 26September 2018

«یلدای دومین روز» داستانی متفاوت از روزهای پایانی جنگ تحمیلیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، در ماه‌های منتهی به جنگ تحمیلی، یک بار دیگر جنگ در حال تحمیل شدن به ملت ما بود که با درایت امام خمینی (ره) پایان یافت. مظلومیت شهدا و رزمندگان در روز‌های بعد از پذیرش قطعنامه همچنان ادامه دارد که عزمی راسخ را بین ایثارگران آن روز‌ها می‌طلبد.

از سال ۱۳۶۵ و بعد از عملیات بزرگ «کربلای ۵» سلسه عملیات‌هایی از سوی رزمندگان بر علیه دشمنان بعثی انجام گرفت که بعضا با عدم موفقیت در نیل به اهداف خود همراه بود.

تیپ مستقل «الغدیر» از جمله یگان‌هایی بود که به منطقه شمالغرب اعزام شده و در عملیات‌های «نصر»، «بیت‌المقدس ۲» و تکمیلی «بیت‌المقدس ۴» شرکت کرده و به اهداف از پیش تعیین شده نیز رسید.

کتاب «یلدای دومین روز» مروری است بر خاطرات و همت بلند برخی از رزمندگان این خطه شهیدپرور که تا ابد جلوه زیبایی از ایثارگری را بر تاریخ این مرز و بوم حک کرده‌اند.

در بخشی از این اثر آمده است:

«با اصابت هر خمپاره و خیز رفتن‌مان، با بیم امید و دعا سرمان را از روی خاک داغ شلمچه بر می‌داشتیم و خدا خدا می‌کردیم با فرو نشستن آتش و دود، بغل دستی‌مان را سالم ببنیم.

خمپاره‌های شصت میلی‌متری وجب به وجب بر خاک شلمچه بوسه می‌زد. انگاری سپاه حضرت عزرائیل بودند و ماموریت‌شان قبض روح ما...»

خاطرنشان می‌شود؛ این کتاب در نوزده فصل در ۱۲۲ صفحه توسط «حسین عبداللهیان بهابادی» به رشته تحریر درآمده است که به بخشی کوتاه از رشادت‌های بزرگ رزمندگان گردان «محمد رسوال‌الله (ص)» سپاه الغدیر در مرداد ۱۳۶۷ شلمچه پرداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار