در نشست خبری رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام شد؛

صدور ۱۰ میلیون کارت پایان خدمت جدید/ زمان ثبت نام مشمولان سربازی برای حضور در راهپیمایی اربعین

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی ثبت نام کرده‌اند که ۴۴۴ هزار نفر از آن‌ها با پرداخت جریمه، کارت پایان خدمت دریافت کردند.
کد خبر: ۳۱۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ - 25September 2018

تعویض ۱۰ میلیون کارت پایان خدمت قدیم/ ثبت نام ۶۰۰ هزار نفر در طرح جریمه مشمولان غایببه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «بهرام نوروزی» رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره در مراکز سازمان وظیفه عمومی در سراسر کشور اظهار داشت: مراکز مشاوره در سازمان‌های وظیفه عمومی آماده ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف به مشمولان سربازی هستند.

سردار نوروزی گفت: در ایام اربعین که موضوع اعزام به خارج (برای زیارت امام حسین) به اوج خود می‌رسد، مراکز مشاوره آماده مشاوره هستند.

سردار نوروزی با اشاره به جریمه مشمولان غایب و مدت زمان ادامه این طرح گفت: طبق مصوبه مجلس تا پایان امسال طرح جریمه سربازی به اتمام خواهد رسید و کسانی که تا کنون تعیین وضعیت نشده‌اند باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۰۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی ثبت نام کرده‌اند که ۴۴۴ هزار نفر از آن‌ها با پرداخت جریمه، کارت پایان خدمت دریافت کردند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص تعویض کارت‌های سربازی قدیمی گفت: تعویض کارت‌های قدیمی از سال ۶۲ تا ۹۰ انجام شده و ۱۰ میلیون کارت‌ جدید جایگزین کارت‌های قدیمی شده و کارت‌های قدیمی هیچ‌گونه اعتباری ندارد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به سربازی اعزام نشده‌اند، نمی‌توانند استخدام رسمی شوند، اظهار داشت: بازرسی‌هایی از اصناف انجام می‌شود و اگر در بازرسی‌ها مشخص شود که صنف و یا بخش خصوصی با مشمولان سربازی قرارداد بسته است، برابر قانون مجازات می‌شوند.

سردار نوروزی در پاسخ به سوالی در خصوص کارت‌های جعلی عنوان کرد: در سال گذشته تا کنون یک‌هزار و ۸۸۴ پرونده درباره جعل کارت پایان خدمت تشکیل شده است؛ این پرونده‌ها در خصوص کارت‌هایی بوده که هیچ سابقه‌ای در سازمان نظام وظیفه نداشته‌اند. این مسئله توسط کارشناسان این سازمان کشف و پرونده آن‌ها تشکیل و به پلیس آگاهی تحویل داده شد.

بنا بر این گزارش، سردار «ابراهیم کریمی» جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در این نشست، در پاسخ به سوال دفاع پرس، مبنی بر چگونگی ثبت نام و زمان ثبت نام مشمولان سربازی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: مشمولان سربازی اعم از دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان از روز شنبه ۷ مهرماه می‌توانند با مراجعه به سامانه vazifeh.police.ir ثبت نام کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص تشرف دانش‌آموزان و دانشجویان مشمول به عتبات عالیات در اربعین حسینی اظهار داشت: کل دانشجویان متقاضی باید به سایت نظام وظیفه مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی گفت: پس از ثبت اطلاعات و ارسال آن به دانشگاه و دریافت تاییدیه، متقاضیان به مرحله ارائه تضمین می‌رسند.

سردار کریمی ادامه داد: فرد می‌تواند سه میلیون تومان بگذارد و از کشور خارج شود یا اینکه از ضمانت ستاد اربعین دانشجویی بهره ببرد؛ به این‌صورت که از این ستاد کد یونیکی دریافت و وارد سامانه کند و بعد با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان مجوز خروج بگیرد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: فرد باید شماره حسابی را اعلام کند، تا بعد از ورود به کشور، پولی که به عنوان ضمانت واریز کرده بود به حسابش واریز شود.

وی درباره افرادی که پارسال مجوز خروج برای اربعین گرفتند و خارج نشدند، گفت: چون خروج این افراد فعال شده و در سامانه ورودشان ثبت نشده است، حتما باید با پاسپورت خود به حوزه وظیفه عمومی مراجعه کنند؛ چراکه در غیر این‌صورت برای مجوز خروج دچار مشکل می‌شوند.

سردار کریمی ادامه داد: ۲ هزار نفر از کسانی که سال گذشته مجوز خروج دریافت کرده بودند، هنوز ورودشان به کشور را اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها