سرلشکر رضایی:

حضور مردم در دفاع مقدس باعث پیروزی ایران شد/ در جنگ اقتصادی نیازمند مشارکت مردم هستیم

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جنگ تحمیلی تا زمانی که مردم در صحنه حاضر نشدند، پیروزی به دست نیاوردیم؛ اما وقتی مردم عازم جبهه‌ها شدند، صحنه جنگ به نفع ایران تغییر یافت. در شرایط امروز نیز مسؤولان برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید از مردم کمک بگیرند.
کد خبر: ۳۱۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ - 25September 2018

دشمن پس از شکست در جنگ سخت به جنگ اقتصادی علیه ایران روی آورده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده اسبق سپاه پاسداران صبح امروز در آیین رونمایی از مجموعه یادمان عشق (اولین مجموعه واقعیت مجازی یادمان‌های دفاع مقدس) و بازی ویدئویی تکاور (ویژه تلفن همراه) یادآور حماسه‌های مدافعان حرم، که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان ایران وقتی دیدند در جنگ سخت نمی‌توانند در برابر ایران به موفقیت دست یابند، حادثه‌آفرینی‌های جدیدی را در حوزه‌های اقتصاد و رسانه علیه ایران آغاز کرده‌اند و اکنون پنج سال است که در این دو حوزه حملاتی را علیه کشورمان انجام داده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال در این رابطه به هندی‌ها گفتند که کار ایران تا پایان سال تمام است؛ لذا با ایران قرارداد نفتی منعقد نکنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز با یک مصاف ناجوانمردانه از سوی آمریکا و اسرائیل مواجه هستیم؛ اما معرکه‌بگیر‌های منطقه‌ای آن‌ها مثل ابوظبی و ریاض و برخی کشور‌های دیگر هم به میدان هجوم علیه مردم کشورمان وارد شده‌اند و در راستای اهداف آمریکا و اسرائیل نقش‌آفرینی می‌کنند؛ البته در کنار این‌ها باید کمک‌های منافقین را هم اضافه کنیم.

رضایی با بیان اینکه در گذشته هم حضور عربستان و امارات را در کنار صدام و حمایت از سازمان منافقین شاهد بودیم، گفت: امام (ره) علی‌رغم آنکه فرموده بودند «اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت‌های آمریکا بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت»، ولی بعد از خاتمه جنگ تحمیلی بنا به مصالح ملی و بر اساس سیاست تنش‌زدایی، با عربستان و امارات روابط دوستانه برقرار کردیم و حتی در سال‌های اخیر نیز در برجام با آمریکا گفت‌وگو‌هایی انجام دادیم، اما اکنون همان کشور‌هایی که در جنگ تحمیلی، علیه ایران لشکرکشی کردند، دوباره کنار هم جمع شده‌اند و می‌خواهند از طریق جنگ اقتصادی و نبرد رسانه‌ای به ما ضربه بزنند.

وی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر که در اهواز روی داد، عنوان کرد: پی‌گیری‌های اخیر در رابطه با این حادثه تروریستی نشان می‌دهد که ابوظبی، ریاض و برخی کشور‌ها علیه ایران به میدان آمده‌اند که اطلاعات بیشتر در این زمینه را سربازان گمنام امام زمان (عج) منتشر خواهند کرد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: ایران در سال‌های اخیر بر اساس سیاست تنش‌زدایی و با رفتاری مسالمت‌آمیز سعی در بهبود روابط با کشور‌هایی مثل عربستان و امارات داشت، ولی این قبیل کشور‌ها اکنون می‌خواهند «از پشت به ایران خنجر» بزنند.

رضایی در ادامه تصریح کرد: در این شرایط قوای سه‌گانه باید ضمن تکیه بر تجارب خود، از حضور مردم در صحنه کمک بگیرند. تعجب می‌کنم از اینکه پنج سال است جنگ اقتصادی علیه ایران آغاز شده است، ولی مردم، خبرنگاران و دانشگاهیان در صحنه حاضر نیستند؛ یعنی بسیجی که باید در کشور علیه این جنگ صورت بگیرد، هنوز اتفاق نیافتاده است.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی تا زمانی که مردم در صحنه حاضر نشدند، پیروزی به دست نیاوردیم، گفت: ایران در سال اول جنگ تحمیلی چهار حمله بزرگ انجام داد که در هیچ‌کدام موفق نبود و حتی یک تپه را هم نتوانست بازپس گیرد، ولی وقتی مردم عازم جبهه‌ها شدند، صحنه جنگ به نفع ایران تغییر یافت.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران اظهار داشت: امروز هم مردم باید به صحنه بیایند؛ چرا که در غیر این‌صورت اگر دولت بخواهد با سیستم دولتی کار را پیش ببرد، میزان بیکاری افزایش می‌یابد و همین وضعیت اقتصادی هم ناپایدارتر می‌شود؛ در این رابطه از بسیج هم می‌خواهیم کار خود را در قالب مردمی انجام دهد و از همه خبرنگاران و همه کسانی که می‌توانند نوآوری داشته باشند، استفاده کند.

رضایی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در اقتصاد موفق شویم، باید فتح بازار‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را در نظر داشته باشیم؛ باید در صحنه اقتصاد رقابتی، کالای چینی را از عرصه خارج کنیم و این با دستور دولتی امکان‌پذیر نیست؛ بلکه در شرایطی است که امروز اقتصاد ما منفعل و فاقد روحیه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: عربستان، اسرائیل و منافقین سه لشکر رسانه‌ای علیه ایران درست کردند و عده‌ای در فضای مجازی مرتب به ایران حمله می‌کنند؛ گروهی که در عربستان درست شده است، فارسی را به خوبی حرف می‌زنند و با فضای داخلی کشورمان هم آشنا هستند و علیه ما کار می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: حادثه تروریستی اهواز نشان می‌دهد که دشمنان ما بر خلاف تبلیغات حقوق بشری و ادعای مبارزه با تروریسم، هدف‌شان از ابتدای انقلاب تاکنون مقابله با انقلاب اسلامی بوده است و در این مدت با ابزار‌های مختلفی وارد عمل شده‌اند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار