سید عباس صالحی:

دفاع مقدس لیله‌القدر ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال‌های دفاع مقدس لیله‌القدر کشور ماست و باید آن را از زوایای مختلفی بررسی کرد که در این میان هنرمندان وظیفه مهمی دارند.
کد خبر: ۳۱۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ - 25September 2018

دفاع مقدس لیله القدر ایران استبه گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع پرس، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور «عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقامات لشکری و جمعی از هنرمندان در ساختمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد.

سید عباس صالحی در این مراسم اظهار داشت: دفاع مقدس برای تاریخ کشور ما لیله‌القدر است و جایگاه رفیعی دارد. از زوایه‌های مختلفی می‌توان آن را بررسی کرد.

وی افزود: حافظه تاریخی ما در ۲ قرن اخیر همراه با شکست بوده است که بی‌اعتمادی ملی را به ما تحمیل کرده بود.

صالحی در این خصوص توضیح داد: اما در دفاع مقدس ابرقرت‌های شرق و غرب با حمایت از ارتجاع منطقه قصد تجزیه ایران را داشتند که موفق نبودند. ما توانستیم باور شکست ملی در جنگ‌ها را تغییر دهیم و به اقتدار رسیدیم این روحیه اعتماد ملی ویژگی دفاع مقدس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تنوع اقوام و مذاهب در دوره دفاع مقدس نکته مهمی بود که باید به آن توجه شود. اقوام ایرانی با روحیه وحدت و همدلی در کنار هم جنگیدند. همه اقوام ایرانی در هشت سال دفاع مقدس سهم دارند. شهدای عرب، بلوچ، کرد، ترکمن و سایر اقوام در کنار هم قرار گرفتند تا پشتوانه وحدت ملی قوی‌تر باشد.

صالحی درباره وظایف هنرمندان در این عرصه گفت: فرصتی که هشت سال دفاع مقدس برای همدلی داد، کاملا متمایز با رویداد‌های قبل از خود است که یکی از وجوه تمایز آن تنوع الگو‌ها و قهرمانان دفاع مقدس است. همچنان که حادثه عاشورا با تنوع شخصیت‌ها از سنین مختلف و حضور موثر زنان، تاثیر گذار بود. در جنگ تحمیلی هم با این قضیه روبه‌رو هستیم در این میان هنرمندان وظیفه انتقال ارزش ها‌ی دفاع مقدس را دارند.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار