در نشست نقد و بررسی برنامه «بدون توقف» مطرح شد؛

تغییر خط قرمزهای شبکه سه/ «بدون توقف» دچار سانسور نشد

رضا نجارزاده با اشاره به تغییر خط قرمزهای مرسوم شبکه سه در برنامه‌های تلویزیونی گفت: بدون توقف دچار حتی یک ثانیه سانسور از سوی مدیر شبکه سه نشد و این نشان‌دهنده تغییر خط قرمز های مرسوم رسانه‌ای است.
کد خبر: ۳۱۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ - 25September 2018

تغییر خط قرمزهای شبکه سه/ «بدون توقف» دچار سانسور نشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست نقد و بررسی برنامه «بدون توقف» با حضور عوامل این برنامه برگزار شد.

در ابتدا این نشست رضا نجارزاده تهیه‌کننده این برنامه با بیان اینکه هدف ما از پخش این برنامه این بود تا موضوعاتی که به صراحت بیان نشده است را برای اولین بار بیان کنیم، لذا برای اولین بار اسامی را در این برنامه آوردیم که تا به حال در تلویزیون چنین چیزی نداشتیم.

وی ادامه داد: ما در برنامه خود، سانسور نداشتیم و تنها برخی بخش‌ها حذف شده است و آن هم به خاطر تایم برنامه بوده است و سعی کردیم خط قرمزها را حذف نکنیم.

تهیه کننده برنامه بدون توقف در مورد انتخاب کافه به عنوان محل برنامه خاطرنشان کرد: انتخاب کافه به این خاطر بود که در پایتخت بسیاری از موضوعات در همین کافه‌ها مطرح می‌شود و ما هم از این رو برنامه را در کافه ساختیم.

نجارزاده یادآور شد: این تغییر روند در برنامه‌سازی در شبکه سه بسیار مهم بود؛ اگر این برنامه و رویه‌های اینچنینی در شبکه سه ادامه پیدا کند قطعا ما هم به ادامه ساخت برنامه‌مان اهتمام می‌ورزیم و سایر همکارن ما هم در این قالب برنامه می‌سازند.

وی در خصوص نحوه انتخاب میهمان نیز افزود: با توجه به موضوعات روز برنامه دعوت‌ها انجام می‌شد، البته در انتخاب میهمان ابتدا کار دشوار بود و خیلی‌ها از اینکه صریح صحبت کنند می‌ترسیدند اما کم کم این فضا باز شد، البته ما از طریق فراخوانی که می‌دهیم میهمان دعوت می‌کنیم.

نجارزاده در خصوص دوره دوم برنامه نیز بیان کرد: ما برای دوره بعد به دنبال شخصیت‌هایی چون حجت الاسلام اژه‌ای برای پاسخ به شبهات پیرامون قوه قضائیه، محسن رضایی برای پاسخ به شبهات پیرامون سپاه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و از این دست موضوعات خواهیم بود. ما شبهات زیادی داریم که در جامعه بزرگ شده است و باید راجع به آنها صحبت کنیم، پاسخ به شبهات پیرامون علمکرد مسئولین و حاکمیت و همچنین اتفاقاتی که در انقلاب رخ داده است در فصل جدید آغاز خواهد شد.

در ادامه شفیعی مجری برنامه به تشریح روند برنامه در فاز یک آن پرداخت و گفت: جلسات برنامه «بدون توقف» از اوایل مرداد شروع شد و خیلی زود کار به پیش تولید رفت و هدف ما این بود پاسخی به شبهات جوانان بدهیم. عمده شبهاتی که در این برنامه پاسخ داده شد هم عقیدتی بود.

وی تصریح کرد: مسائلی اقتصادی، آموزشی، رابطه ایران و آمریکا، وضعیت کلی سیاست و ... موضوعات ما در بخش اول برنامه بود، ما در یک بخش از آقای دکتر عبدالملکی استفاده کردیم تا به شکل جزئی‌تر و تخصصی‌تر به اقتصاد بپردازند. همچنین در این برنامه خیلی دقیق و جزئی به اختیارهای فسادزا و نظام‌های جایگزین پرداخته شد.

مجری این برنامه بیان کرد: چند جلسه دکتر غلامی نیز مباحث حجاب و عفاف را مطرح کردند. در واقع در بخشی از این برنامه موضوعات حجاب اجباری و قانونی، حجاب ورزشکاران و حجاب اقلیت‌های دینی مطرح شد.

شفیعی گفت: ساختار برنامه به طور کلی با حضور کارشناسان و مهمانان ضبط می‌شد. شرکت‌کنندگان در این نشست نیز کسانی بودند که در این حوزه‌ها مطالعه داشتند و یا علاقمندان به موضوعات شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع حجاب چون مبتلابه خانم‌ها بود مهمانان برنامه هم خانم بودند و برنامه نیز با موضوع باز ادامه پیدا کرد، البته دوست داریم از کسانی دعوت کنیم که دغدغه درباره موضوعات ما داشته باشند.

مجری این برنامه یادآور شد: تاکنون فرم برنامه پاسخ دادن به شبهات جامعه بوده اما از این پس به شبهات اجرایی در بخش‌های مختلف خواهیم پرداخت. منظور من از شبهات اجرایی صرفا منظورمان مسئولین دولت نیست بلکه ممکن است نمایندگان مجلس و یا سایر نهادهای حاکمیت را هم دربر بگیرد.

شفیعی تصریح کرد: ما نقد ساختارهای کلی را در برنامه خواهیم داشت و به طور کلی نقد افراد مد نظرمان نیست.

در پایان این نشست خان‌علی‌زاده سردبیر این برنامه نیز در پاسخ به اینکه چرا این برنامه در کافه برگزار شد، گفت: ما دقیقا می‌خواستیم در کافه باشیم چون جمع حرف‌هایی که مردم با هم می‌زنند و مقایسه می‌کنند و حتی بحث و جدل می‌کنند در کافه‌هاست و ما سعی داشتیم این موضوع را در رسانه پخش کنیم و تخصصی‌تر با کارشناسان حرف بزنیم.

وی ادامه داد: ما بسیاری از مباحث مطرح شده در جامعه را پیاده کردیم و صرفاً سعی داشتیم نشست ما کلاس درس نباشد و جمعی با هم صحبت کنند. تمام هدف ما این بود حرف‌هایی که مردم می‌گویند در رسانه گفته شود و هدایت شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار