آیت‌الله علم‌الهدی:

ایجاد یک بدنه اجتماعی راهبرد دشمن در تقابل با انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز در عرصه جنگ نرم دشمن گمان می‌کند نسلی که امام خمینی، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده انگیزه­ و بینش انقلابی ندارد؛ لذا به دنبال آن است تا از این نسل بهره‌­برداری کند و با ایجاد یک بدنه اجتماعی آن را در مقابل انقلاب قرار دهد تا باعث فروپاشی نظام شود.
کد خبر: ۳۱۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ - 25September 2018

ایجاد یک بدنه اجتماعی راهبرد دشمن در تقابل با انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در مراسم تحلیف فرماندهان واحدهای مقاومت مدارس مشهد که امروز در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: در بین همه نسل‌هایی که از صدر اسلام تا به‌ امروز آمدند، همه آنها در حکومت‌های طاغوتی و تحت تصدی و مدیریت فسقه و فجره در طول زمان‌ها به‌سر بردند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خداوند بر نسل ما منت گذاشت که با خلع تمام فاسفان و فاجران از جریان قدرت، نسل ما در این کشور و زیر سایه امام زمان (عج) سرنوشتش مدیریت شود و این افتخار به‌نسل این انقلاب داده شد.

وی افزود: شما که نسل چهارم این انقلاب هستید نیز این افتخار را پیدا کردید که در بین همه نسل‌های ۱۱۷۰ ساله شیعه که جمال معصوم را ندیده‌اند، شما نسلی باشید که جمال دل‌آرای حضرت بقیه‌الله (عج) را زیارت کنید. این توفیق بخش عمده‌­اش به آمادگی و ‌زمینه‌ای که خود شما ایجاد می‌کنید، بستگی دارد.

علم‌الهدی با اشاره به ‌همزمانی ایام محرم و هفته دفاع مقدس ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس در شرایطی که جنگ بر ما تحمیل شد در آن شرایط هیچ گونه برنامه­‌ریزی برای دفاع و هیچ گونه پیش­‌بینی در عرصه­‌های مختلف امکان‌­پذیر نبود. هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت و با پیروزی رزمندگان و افتخار آفرینی و یأس و نا امیدی دشمنان این هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برگشت به این هشت سال دفاع مقدس و نگرش عمیقانه در آنچه در هشت سال گذشت باعث شد هر سال در این ایام این نگرش‌­ها برای نسل­‌های بعدی که این دوران را درک نکردند تبیین شود.

امام جمعه مشهد افزود: در هشت سال دفاع مقدس جریان‌ها و چهره‌هایی را برجسته مشاهده می‌کنیم که وجودشان تابلوهای شفافی را در برابر دیدگان مردم نصب می‌کند. یکی از این چهره‌­ها، وجود رزمندگان نوجوان و دانش‌­آموز در صحنه‌­های مختلف دفاع مقدس است.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ نقش مؤثر شهدای دانش‌آموز در پیشبرد اهداف دفاع مقدس تأکید کرد: این افراد در ظاهر، بینش و احساس هیچ تفاوتی با شما نداشتند. فقط امروز عرصه جنگ و دفاع تغییر کرده است. در دوران دفاع مقدس، عملیات‌ها‌ نظامی بود، اما امروز جنگ نرم است و عملیات‌ها ماهیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن در دبیرستان شما آمده، با تلقین افکار باطل سیاسی به‌وسیله نمایندگان قدرت‌یاب ‌و فرصت‌طلب سیاسی دقیقاً همان عملیات‌ها در دبیرستان شما انجام می‌دهد.

علم‌الهدی با بیان این مطلب که شما نوجوانان در عرصه­‌های فرهنگی باید همچون دفاع مقدس عمل کنید؛ افزود: میدان جنگ امروز ما مرزهای جغرافیایی نیست میدان جنگ ما محیط‌‌‌‌های آموزشی ما است. شما به عنوان یک فرمانده چه خواهر باشید و چه برادر، آن نسخه ایثارگری دانش‌­آموزان دوران دفاع مقدس را به یاد بیاورید و در عرصه میدان جنگی که دشمن در محیط­‌های فرهنگی و آموزشی طرح­‌ریزی کرده است تا سپاهی علیه دین و انقلاب تشکیل بدهند، بایستید و ابتکار عمل را به دست بگیرید و عملیات را هدایت و فرماندهی کنید.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دو ویژگی فکر، ایمان و عقیده انقلابی و احساسی که در خط ایثارگری و فداکاری دارید موجب شده به‌ عنوان فرمانده واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی انتخاب شدید.

وی در بخش دوم سخنانش با اشاره به ماهیت قیام حضرت اباعبدالحسین (ع) گفت: در انقلاب سیدالشهدا (ع) و در یک سپاه 72 نفره یا 120 نفره از همه اقشار حضور داشتند، اما آنچه از همه بیشتر جلوه‌گر بود، ‌حضور یک پیرمرد 70 ساله به‌نام «حبیب‌بن مظاهر» و نوجوان 13 ساله‌­ای به‌نام «قاسم‌بن‌الحسن» و دیگر نوجوانانی که در این سپاه حضور داشتند. از چهره‌­های برجسته سپاه امام حسین (ع) می‌­توان به نوزاد شیرخوار تا پیرمرد 70 ساله اشاره کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: امروز در عرصه جنگ نرم هم در شرایطی قرار داریم که دشمن همه چشم امیدش به‌ نسلی است که امام، پیروزی انقلاب و دوران درخشان دفاع مقدس را ندیده است. دشمن گمان می‌کند چون این نسل انگیزه­ و بینش انقلابی ندارد؛ لذا به دنبال آن است تا از این نسل بهره‌­برداری کند و بدنه اجتماعی را بوجود آورند تا در مقابل انقلاب بایستد و باعث فروپاشی نظام بشوند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: شما نوجوانان بر حسب ایمانی که به خدا و اعتقادی که به دین و انقلاب دارید به میدان بیاید و بدنه اجتماعی که دشمن به دنبال تشکیل آن است را به نفع انقلاب اسلامی در محیط­‌های آموزشی ایجاد کنید. اگر شما این بدنه اجتماعی را تشکیل دادید دشمن دیگر حریف شما نخواهد شد.

علم‌­الهدی ابراز داشت: با ورود شما به محیط دانشگاه، میدان جدی جنگ را تجربه خواهید کرد. اگر شما این میدان را خالی نکردید موفق هستید و مجاهدی از سپاه حضرت مهدی (عج) خواهید بود، اما اگر عناصر لاییک آن را پر کردند ما در عرصه میدان جنگ دشمن نیرو نخواهیم داشت و دستمان خالی خواهد بود.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی در پایان گفت: شما ذخیره اسلام هستید، وجود شما نشان می‌دهد، انقلاب نهادینه شده و ان‌شاالله ما به 40 سال‌های بعدی هم می‌رسیم و پرچم این انقلاب با دست شما به‌ دست امام زمان (عج) خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار