ابوالحسنی:

شش کنگره ادبیات پایداری در کرمان برگزار شد

مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: شش کنگره ادبیات پایداری در کرمان برگزار شد و راه اندازی رشته ادبیات پایداری در رشته کارشناسی ارشد، کاری ارزشمند و ماندگار است که در این رابطه انجام شده است.
کد خبر: ۳۱۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ - 25September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، نشست هم‌اندیشی نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس با حضور «مرتضی سرهنگی» و جمعی از نویسندگان و اهل قلم در کرمان برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با قرائت بخشی از پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خطاب به نویسنده توانا «مرتضی سرهنگی» اظهار داشت: در کرمان بواسطه برگزاری کنگره سرداران شهید بیش از 20 سال ارتباط خوبی با آقای سرهنگی برقرار شد.

محمدمهدی ابوالحسنی افزود: ادبیات پایداری در کرمان شکل گرفت و شش کنگره در این رابطه برگزار شده است و راه اندازی رشته ادبیات پایداری در رشته کارشناسی ارشد، کاری ارزشمند و ماندگار است که در این رابطه انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز در کرمان کارهایی انجام گرفت که از جمله به تاریخ نامه دفاع مقدس در استان کرمان می توان اشاره کرد که 128 عنوان کتاب خروجی خواهد داشت که نقش استان کرمان در دفاع مقدس و در اقشار مختلف در آن تعریف شده است.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: از این 128 عنوان کتاب چاپ شده 11 عنوان در دست چاپ است و برای تالیف آنچه افق کار است، نیاز به مشارکت همه دست اندرکاران و اهل قلم داریم.

وی در پایان به همکاری استادان دانشگاه شهید باهنر کرمان اشاره کرد و گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه شهیدباهنر طی 15 سال اخیر در کنگره ادبیات پایداری بدون هیچ چشم داشتی با ما همکاری داشته و دارند.

همچنین دکتر احمدامیری خراسانی در این نشست با اشاره به اولین کنگره سرداران شهید استان کرمان و سیستان و بلوچستان گفت: این کار که با محوریت سردار «حاج قاسم سلیمانی» انجام شد، 40 استاد دانشگاه زندگی نامه بیش از 100 سردار شهید را به صورت سرگذشت پژوهی آماده و در مراحل بعد به صورت کتاب چاپ شدند که کار بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: از سال 1382 اولین گام‌های انجمن ادبی دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دانشگاه شهید باهنر کرمان برداشته شد و مقرر گردید گذشته فرهنگی استان مورد بررسی قرار گیرد تا محرز شود که این دلاوریها که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، ریشه در آن فرهنگ غنی دارد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: اولین جرقه‌های دانشگاهی برای این مهم زده شد و با راه اندازی رشته ادبیات پایداری پیشگام در کشور هستیم و در حال حاضر در 30 دانشگاه معتبر این رشته دایر شده است.

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه تاکنون شش کنگره پایداری برگزار شده است، افزود: مجموعه مقالات جمع آوری شده در قالب کتاب‌های نامه پایداری به چاپ رسیده است که 6 عنوان از این کتاب ها به زیور طبع آراسته شده است.

وی گفت: کرمان به عنوان قطب ادبیات پایداری در کشور شناخته شده است و امسال نیز هفتمین کنگره ادبیات پایداری با عنوان ادبیات تطبیقی پایداری در اسفندماه برگزار خواهد شد.

نشست هم اندیشی نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس کرمان برگزار شد///در حال ویرایش

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار