مومنی‌شریف:

یکی از واقعیت‌های دفاع مقدس حضور نوجوانان در جبهه بود

رئیس حوزه هنری گفت: یکی از واقعیت‌های دفاع مقدس حضور نوجوانان و دانش‌آموزان در جبهه‌ها بود و تعداد شهدای دانش‌آموز و جوان ما نسبت به اقشار دیگر خیلی بالاست.
کد خبر: ۳۱۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ - 25September 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری، ضمن بازدید از نمایشگاه عکس «فرزندان روح‌الله»، اظهار کرد: یکی از واقعیت‌های دفاع مقدس حضور نوجوانان و دانش‌آموزان در جبهه‌ها بود و می‌توان گفت که تعداد شهدای دانش‌آموز و جوان ما نسبت به اقشار دیگر خیلی بالاست.

وی ادامه داد: نوجوانان رزمندگان و افراد کارآمدی در جبهه بودند. خود من نوجوان بودم که به جبهه رفتم. واقعیت این است که شرایط کشور به گونه‌ای بود که با حضور در جبهه، احساس کمی و کمبود نسبت به بزرگ‌ترها در خود نمی‌دیدیم و مانند یک رزمنده بزرگسال عمل می‌کردیم. چه در پشت جبهه، چه خط پدافند، نیروی کارآمد بودیم.

مومنی شریف تصریح کرد: شرایط جبهه هم به گونه‌ای بود که نبوغ انسان‌ها دیده می‌شد و مورد توجه قرار می‌گرفت. همچنین اکثر فرماندهان ما هم جوان بودند. من رمان «زمانی برای بزرگ شدن» را در توجیه حضور نوجوانان در جبهه‌های دفاع مقدس نوشته‌ام.

رئیس حوزه هنری همچنین با اشاره به حوادث رخ داده در اهواز و جنایت تروریست‌ها در این شهر، اظهار کرد: این‌گونه وقایع نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی همچنان پابرجاست و به پایان نرسیده است و مانند رودی جاری و خروشان به مسیر خود ادامه می‌دهد. طبیعی است که برای چنین نهضتی کارشکنی‌ها و توطئه‌هایی صورت بگیرد. هر چند که البته این گونه اقدامات مزبوحانه است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی در اوایل انقلاب اسلامی در تهران هر روز شاهد ترور و جنایت بودیم و عده‌ای به خاک و خون کشیده می‌شدند. ما در آن زمان امکانات و قدرت فعلی را نداشتیم، امروز در سراسر منطقه، ایران به عنوان یک قدرت شناخته می شود و سرنوشت منطقه را کشور ما تعیین می کند. به همین دلیل این‌گونه اقدامات خصمانه تاثیری ندارد و تنها باعث می شود کسانی که غافل بوده‌اند، بیدار شوند.

گفتنی است؛ مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «فرزندان روح‌الله» با موضوع امام خمینی (ره)، نوجوانان و جنگ تحمیلی دوشنبه 2 مهرماه در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برگزار شد. در این مراسم شخصیت‌هایی همچون مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران حضور داشتند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به‌غیر ایام تعطیل به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار