برگزاری نهضت روشنگری در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای مهرستان

نهضت روشنگری در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای مهرستان با موضوع روشنگری و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ - 26September 2018
نهضت روشنگری در مدرسه آیت الله خامنه ای مهرستانبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، نهضت روشنگری در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای مهرستان با موضوع روشنگری و دفاع مقدس برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام «رضا انصاری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهرستان در این مراسم اظهار داشت: جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب ایجاد کرد، اما همین تحمیل باعث شعله‌ور شدن نیروی انقلاب و روحیه انقلابی شد.
 
وی افزود: وقتی قدرت بزرگی مثل آمریکا دید نمی‌تواند مثل سابق یعنی دوران پهلوی بر ایران و ایرانیان حکومت کند، آمد عنصر آلوده‌ای مثل صدام را برای جنگ علیه ایران آماده کرد، تا جلوی رشد انقلاب را بگیرد و هدف از جنگ اشغال ایران نبود بلکه هدف نهایی پایان دادن به انقلاب اسلامی بود.

انصاری تصریح کرد: دفاع مقدس باعث شد که ملت ایران علیه دشمن یکپارچه شوند چرا که دشمن حتی در ایام جنگ دست از آشوب و درگیری قومی و مذهبی برنمی‌داشت ما از همه استان شهید داشتیم در عملیات والفجر ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر کشته زخمی یا اسیر دادیم یا در عملیات بیت المقدس در ۲۵ روز ۳۵ هزار و ۵۰۰ کشته زخمی یا اسیر دادیم این‌ها همه نشان از تحول اتحاد قومی و قبیله‌ای بود که در سیستان و بلوچستان یک هزار و ۶۱۱ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی تحریم بودیم و انصافا پیروزی بر دشمن تا دندان مسلح که از حمایت شرق و غرب برخوردار بود لذت بخش است و امروز هم می‌بینیم که کمر به نابودی ما بسته‌اند لذا امروز یک فرهنگ از دفاع مقدس می‌تواند ما را امیدوار به آینده کند و آن فرهنگ مقاومت است که می‌شود با دست خالی جلوی پلیدترین اتحاد شیطانی را گرفت.

این مسئول گفت: حضرت امام خمینی فرمودند: «شما دیدید جنگ تحمیلی که پیش آمد ما محاصره اقتصادی شدیم بطوری که خود ایرانی‌ها و خود ارتشی‌ها بعضی از قطعات را ساختند اگر قبل از جنگ بود یکی از آن‌ها نمی‌توانست آن قطعات را بسازد چرا، چون شخصیتشان را گم کرده بودند و می‌گفتند باید متخصص بیاید».
 
وی گفت: حضرت امام فرمودند: «من اعتقادم این است که اگر ما در محاصره اقتصادی 10 الی 15 ساله واقع می‌شدیم شخصیت‌مان را پیدا می‌کردیم یعنی همه مغز‌های که در آن زمان تعطیل و راکد بودند همه فعال می‌شدند».
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار