مدیر کل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

جایگاهی که دین اسلام به بانوان داده است در هیچ دیدگاهی وجود ندارد

«فرشته طهماسبی» گفت: صفات و جایگاهی که دین اسلام به بانوان داده است در هیچ دیدگاهی وجود ندارد و اگر بخواهیم دیدگاه درستی در مورد زن داشته باشیم باید به قرآن مراجعه کنیم.
کد خبر: ۳۱۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ - 25September 2018

جایگاهی که دین اسلام به بانوان داده است در هیچ دیدگاهی وجود ندارد///عکس دیگری ارسال شدبه گزارش  خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «فرشته طهماسبی» مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در همایش «سوسن های سوخته» که  امروز (سه شنبه) در سالن همایش اداره کل بهزیستی استان  لرستان برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در دوره های مختلف دفاع مقدس، سازندگی و شرایط فعلی جامعه اظهار داشت: از ابتدای آفرینش بخصوص قبل از اسلام قضاوت های مختلفی در مورد زنان صورت گرفته است و زنان شرایط مختلفی را متناسب با زمان،  پشت سر گذاشته اند.

وی گفت: قبل از اسلام زنان را زنده به گور می کردند و او را  موجودی ضعیف می دانستند، اما امروز دیدگاه های مختلفی در مورد زنان وجود دارد که روز به روز در حال پررنگ شدن است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی به وجود  دیدگاه های افراطی در مورد زنان اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم در مورد بانوان قضاوت درست داشته باشیم باید به دیدگاه قرآن مراجعه کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: دیدگاه افراطی خواهان تشابه حقوق زن و مرد است نه تساوی حقوق آنها،  و این در حالی است که قرآن یک دیدگاه متعادل در رابطه زن دارد و مخالف افراط و تفریط در مورد زنان است و جایگاه والایی برای زنان قائل است.

وی افزود: هیچ جای قرآن اشاره نشده که زن را به خاطر مرد و یا مرد را به خاطر زن آفریدیم بلکه قرآن می فرماید ما زن و مرد را از یک نفس و برای آسایش یکدیگر آفریدیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گفت: در یک کتاب تحریف شده این تصور در مورد زنان وجود دارد که ما زن را از دنده چپ مرد آفریدیم در صورتی که این دیدگاه واقعیت ندارد و این فقط تضعیف جایگاه زنان است.

طهماسبی با بیان اینکه این مسائل باعث می شود که دین را به عدم رعایت حقوق زنان متهم کنند و عامل سوء استفاده معاندین است ادامه داد:  اگر مواردی مثل نفقه  و ارثیه درست  تعریف وتعبیر نشوند، مورد سو استفاده قرار می گیرند.

وی به جایگاه بالای زنان در دین اسلام اشاره کرد و افزود : در آن برهه از جاهلیت قرآن نازل شد و حرمت و احترام و جایگاه ویژه ای به زنان داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه صفات و جایگاهی را که دین اسلام به زنان داده است در هیچ دیدگاه و تفکری نمی بینیم ، اظهار داشت، نتیجه این دیدگاه دین اسلام و حضور زنان در جامعه، حضور فعال بانوان در دوران دفاع مقدس است که خودشان فرزندان و همسران خود را راهی جبهه می کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار