استاندار آذربایجان شرقی:

مسئولان کشورمان باید دائما به یاد شهدا و خون پاک ریخته شده آنها باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مسئولیت ما خیلی سنگین است و هرکس در نظام اسلامی مسئول شد باید دائما به یاد شهدا و خون پاک ریخته شده آنها باشد.
کد خبر: ۳۱۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 26September 2018

هرکس در این نظام مسئول شد باید دائما به یاد شهدا و خون پاک ریخته شده آنها باشدبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «مجید خدابخش» استاندار آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت شهدای زن آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در استانی هستیم که ۲۶۷ نفر از بانوان و دختران آن به درجه شهادت نایل شده‌اند.

وی ادامه داد: خداوند در سوره هود به پیامبر فرموده که سرگذشت پیغمبران را به تو می‌گوییم تا تو ثبات و استواری قلب پیدا کنی. منظور از بیان قصه‌ انبیا، شخص پیامبر گرامی اسلام و اطمینان قلب برای مردم دوران مختلف است.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان گفت: امروز در جنگ اقتصادی و مشکلات قرار داریم اما باید مرور کنیم که هشت سال جنگ را چگونه گذراندیم، زمانی که انقلاب پیروز شد تا مسئولین بتوانند خود را پیدا کنند توطئه‌ها در کشور آغاز شد و در این استان هم گروهک خلق به کشتار پرداختند.

وی افزود: در آن زمان ارتش ما هم در حال فرو‌پاشی بود و فرماندهانی که در چندین کشور خارجی دوره دیده بودند در یک سال حکومت نظامی، منفور ملت شده و برخی نیز اعدام و متواری شدند.

خدابخش تاکید کرد: در چنین شرایطی برخی‌ها می‌گفتند که ارتش باید منحل شود و تنها امام خمینی بود که مقابل این مساله ایستاد و از فروپاشی ارتش جلوگیری کرد.

این مسئول با بیان اینکه در جنگ ایران و عراق تنها در روز اول 30 هواپیما، پالایشگاه آبادان را که بزرگترین پالایشگاه دنیا بود بمباران کردند، تصریح کرد: بمباران، موشک باران و تحریم ها کشور را فرا گرفته بود اما هشت سال مردم مقاومت کردند.

استاندار آذربایجان‌ شرقی اذعان داشت: اگر برای آینده، تاریخ نگاری شود از قسمت‌های افتخار و غرور آفرین تاریخمان هشت سال دفاع مقدس خواهد بود که در آن 36 هزار دانش آموز شهید شد. این موضوع را نه با داستان، نه شعر و نه نقل قول نمی‌توان توصیف کرد.

وی در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: در یک خانواده 3 فرزند و پدر خانواده در جبهه حاضر بودند و شهید شدند اما اگر مادران و خواهران ترمز مردان را می‌کشیدند مگر می‌شد مقاومت کرد؟

خدابخش ابراز داشت: مردم ایران و به ویژه زنان هشت سال سخت‌ترین مشکلات را تحمل کردند، خانمی که 34 سال از همسر قطع نخاعی، پرستاری کرده و وفادارانه زخم‌هایش را پانسمان می‌کند باعث افتخار است.

وی جنگ ایران و عراق را جنگ ایران با کل دنیا دانست و تاکید کرد: در اوج مظلومیت، آمریکا، اروپا و اتحاد جماهیر شوروی از صدام حمایت کردند و ما با دنیا جنگیدیم، شاید 10 بار ارتش عراق از بین رفت و دوباره توسط این کشورها احیا شد.

این مسئول در خصوص تاریخ کشورها گفت: انسان‌ها اگر گذشته را از یاد ببرند بی هویت می‌شوند، استقلال هزینه‌های زیادی دارد و ما یک هزارم هزینه‌ای که اباعبدالله در کربلا داد را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید پاسدار خوان شهدا باشند، ابراز داشت: ما باید بدانیم کجا نشسته‌ایم، این استان 10 هزار شهید دارد که هشت هزار نفر از آنان مجرد و اغلب دانش آموز بودند که اگر به جبهه نمی‌رفتند کسی آنها را ملامت نمی‌کرد اما آنها عاشقانه برای دفاع از خاک کشورشان رفتند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ما باید بدانیم که با ریخته شدن چه خون هایی روی صندلی مدیریت نشسته‌ایم، اما متاسفانه برخی با مسائل مدیریتی و برخی با مسائل اخلاقی جایگاهشان را نفهمیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت ما خیلی سنگین است و هرکس در این نظام مسئول شد باید دائما به یاد شهدا و خون پاک ریخته شده آنها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار