با حضور مقامات لشکری و کشوری؛

سردیس مرحومه «حدیدچی» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب صوتی و سردیس مرحومه «مرضیه حدیدچی» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ - 26September 2018

سردیس مرحومه «حدیدچی» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم رونمایی از سردیس مرحومه «مرضیه حدیدچی» (دباغ) امروز (چهارشنبه چهارم مهرماه) با حضور «امیر محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «محسن رفیق دوست» اولین وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «امیر حمیدرضا گرامی» رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و خانواده مرحومه مرضیه حدیدچی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن خیرمقدم، در خصوص مرحومه حدیدچی اظهار داشت: خانم حدیدچی از افتخارات جهان اسلام هستند و از یاران امام راحل بودند. این بانوی فریخته سراسر عمر با برکت خودش را در راه انقلاب و اسلام هدیه کرد. وی در دوران دفاع مقدس هم‌دوش مردان ایستادگی کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی امروز در اوج قدرت است، دشمنان هر روز بیش از پیش در مقابله با ایران ناامیدتر می‌شوند‌.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر اینکه دشمنان توان مقابله با جوانان انقلابی ایران را ندارند، خاطرنشان کرد: اگر حماسه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نبود، دشمن طمع بیشتری نسبت به ایران داشت.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حجت الاسلام روحانی به پشتیبانی ملت و خون شهدا محکم سخن گفت و از حیثیت ایران دفاع کرد.

رونمایی از سردیس شش نفر دیگر از بانوان انقلابی

امیر فهمیده در ادامه این مراسم، با بیان اینکه شجاعت و شهامت زنان عاشورایی در طول تاریخ مثال زدنی است، اظهار داشت: مرحوم دباغ الگوی بزرگ و مادر انقلاب اسلامی است. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد برگزاری 6 مراسم بزرگداشت و رونمایی از سردیس دیگر بانوان انقلابی باشیم.

وی افزود: دفاع مقدس همچون یک گنج است. ما وظیفه داریم که این گنج را به نسل جدید و آیندگان برسانیم.

در پایان این مراسم از کتاب صوتی و سردیس مرحوم مرضیه حدیدچی رونمایی شد و تمثال مرحومه مرضیه حدیدچی نیز از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به خانواده مرحوم حدیدچی تقدیم شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار