سردار رفیق‌دوست:

مدیریت «مرضیه حدیدچی دباغ» مسیر انقلاب اسلامی را تغییر داد

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: مدیریت مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ مسیر انقلاب اسلامی را تغییر داد؛‌ ایشان سپاه پاسداران را به جایی رساند که امام راحل فرمودند که اگر سپاه نبود، کشور نبود.
کد خبر: ۳۱۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 26September 2018

مدیریت این بانوی مبارز مسیر انقلاب را عوض کرد‌به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار «محسن رفیق دوست» وزیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در مراسم رونمایی از سردیس مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ، با بیان این‌که زنان در تاریخ اسلام در بزنگاه‌ها نقش اول را داشتند، اظهار داشت: من مسوول راهپیمایی‌های قبل از پیروزی انقلاب بودم، شهادت می‌دهم آن‌هایی که مردان را به خیابان آورد، زنان بودند.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: زمانی‌که در ساواک زندانی بودم، صدای دختر جوانی را شنیدم که شکنجه می‌شد. از شدت ناراحتی سرم را به دیوار کوبیدم و از حال رفتم. زمانی‌که به هوش آمدم، متوجه شدم که آن دختر زیر شکنجه به شهادت رسید. در این میان مردانی هم داشتیم که با اولین سیلی دیگر مبارزان را لو می‌دادند.

وی با اشاره به استقامت زنان، گفت: روزی برای تشییع شهدا به اصفهان رفتم. پدر و مادر شهیدی پس از سال‌های دوری از فرزندشان برای وداع آمده بودند. پدر شهید زمانی که به بالین فرزندش رسید، پایش سست شد؛ اما مادر شهید محکم ایستاده بود و خطاب به فرزندش می‌گفت که «پیش خداوند رو سفید باشی که من را سفید کردی.»

سردار رفیق دوست در ادامه تصریح کرد: من با زنی در خیاط خانه آشنا شدم که ۲ برادر، ۴ پسر، ۲ داماد و همسرش در جبهه شهید شده بودند و خودش برای رزمندگان لباس می‌دوخت. در آن دیدار، این زن مقاوم و انقلابی گفت که «غمگینم که دیگر کسی را ندارم تا برای دفاع به جبهه بفرستم.»

وزیر سپاه پاسداران در دوران انقلاب اسلامی در خصوص آشنایی با مرحومه دباغ خاطرنشان کرد: روزی برای دیدن شهید سعیدی به منزل ایشان رفتم. سخنان محرمانه‌ای داشتم. خانم دباغ هم حضور داشت. شهید سعیدی گفت که با خیال راحت حرفتان را بگویید. من اولین بار مرحوم حدیدچی را در کنار شهید سعیدی دیدم.

وی با اشاره به روزهای نخست تاسیس سپاه پاسداران گفت: در ابتدا قرار بود که سپاه پاسداران زیر نظر دولت موقت تشکیل شود. روزی مرحوم دباغ به دفتر من آمد و گفت چرا ناراحت هستید؟ گفتم دولت موقت اجازه نمی‌دهد که سپاه آنگونه که باید تشکیل شود‌. وی در آن دیدار اعلام آمادگی کرد که باهم نزد امام راحل برویم. چند روز بعد نزد امام راحل به قم رفتیم. حضرت امام (ره) پس از شنیدن سخن مرحومه دباغ دستور دادند که سپاه پاسداران زیرنظر شورای انقلاب اسلامی به فعالیت خود ادامه دهد؛‌ لذا می‌توان گفت که مدیریت مرحومه دباغ مسیر انقلاب را عوض کرد‌. وی سپاه را به جایی رساند که امام(ره) فرمودند که «اگر سپاه نبود، کشور نبود.»

وی در پایان به ولایت‌مداری مرحوم حدیدچی اشاره کرد و گفت: پس از رحلت امام (ره) برخی راه را گم کردند؛ اما مرحومه حدیدچی هرگز با ولایت‌فقیه زاویه نگرفت. ۲ سال پیش از رحلت این بانوی مبارز، طی تماس تلفنی به من گفت که «بقای انقلاب به ولایت است».

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار