امیر دربندی در مراسم استقبال از خانواده شهید مختاری:

اگر 100 سال دیگر هم پیکر پاک یک شهید پیدا شود باز هم این جمعیت پای کار ایستاده‌اند

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی با اشاره به اینکه این شهدا باعث عزت و آبروی ما شده اند گفت: امروز اساتید ما اگر بخواهند جغرافیا تدریس کنند می‌توانند سر خود را بالا بگیرند چرا که ما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم.
کد خبر: ۳۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ - 14October 2014

اگر 100 سال دیگر هم پیکر پاک یک شهید پیدا شود باز هم این جمعیت پای کار ایستاده‌اند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرتیپ غلامحسن دربندی در مراسمی که صبح امروز در سایت مرکزی دانشگاه پیامنور در استقبال از شهید تازه شناسایی شده شهید عباسعلی مختاری برگزار شد، با بیان اینکه شهدای ما با ایثار خود باعث سرافرازی میهن شدند، گفت: در گرماگرم عملیات رمضان که در تیر و مرداد آغاز شده بود هوا به قدری گرم بود که دستها به لوله تفنگ میچسبید اما با این همه حتی بسیاری از رزمندگان با دهان روزه در خط مقدم نبرد بودند.

وی ادامه داد: از زمین و هوا آتش میبارید و با گرمای 50 درجهای که از تابستانهای خوزستان سراغ داریم، رزمندگان در معرکه نبرد خطر میکردند و جلو میرفتند.

امیر دربندی افزود: وقتی برای استقبال از خانواده چنین شهیدی، استقبال چشمگیری صورت میگیرد اصلا جای تعجب نیست و اگر 100 سال بعد از این هم پیکر پاک این شهدا شود باز هم شاهد حضور چنین جمعیتی در پاسداشت ایثار و رشادتهای شهدا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ما حتی در جنگ یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم، تصریح کرد: امروز اگر اساتید ما بخواهند جغرافیا تدریس کنند دیگر با سرافکندگی تدریس نمیکنند که ما در جنگ اراضی خود را از دست دادیم! بلکه میتوانند بگویند که ما در دوران دفاع مقدس و نبرد با دشمن بخشهایی از سرزمین آنها را نیز تصرف کردیم. برای مثال در عملیات رمضان ما از مرز هم عبور کردیم زیرا میخواستیم گلوی صدام را بفشاریم تا دست از سر ما بردارد و این درحالی بود که ما قصد توسعه طلبی نداشتیم اما میخواستیم دشمن را سر جای خود بنشانیم.

امیر دربندی با بیان مقام والای شهیدان، ابراز داشت: آیتالله حسن زاده آملی میگفت هر زمانی که تصویر شهیدی را میبینم «السلام علیک یا ولیالله» را بر زبان میآورم؛ این نشان از آن دارد که شهدای جنگ تحمیلی ما برخلاف سایر کشتههای جنگی در سرتاسر دنیا از قدر و منزلت بالایی برخوردارند.

وی در پایان گفت: امروز استکبار از همین موضوع از جمهوری اسلامی در هراس است به طوری که خودشان اعتراف کردهاند که ایران مانند افغانستان و عراق نیست و ایستادگی میکند.

شایان ذکر است شهید عباسعلی (سعید) مختاری فرمانده گروهان امام سجاد (ع) از لشکر 14 امام حسین (ع) در سال 1339 در اصفهان به دنیا آمد و از همان روزهای آغازین جنگ در جبهه ها حضور یافت. شهید مختاری در 15 خرداد 61 در پی عملیات بیت المقدس مجروح شد و در 23 تیر همان سال در مرحله ابتدای عملیات رمضان در شرق بصره از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفت و خلعت شهادت پوشید.

پیکر این شهید سرافراز از همان زمان در منطقه عملیاتی بصره ماند و با تلاش های کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و در پی تبادل با اجساد عراقی وارد میهن اسلامی شد.

شهید مختاری در 28 بهمن 1387 و مصادف با اربعین حسینی به عنوان شهید گمنام پس از تشییع در سایت مرکزی دانشگاه پیام نور تهران به خاک سپرده شد.

پیکر این شهید والامقام پس از 32 سال مفقود بودن و از طریق آزمایشات دی ان ای مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله شناسایی و احراز هویت شد و صبح امروز خانوداده این شهید پس از تحمل سالها فراق و اندوه به فرزند شهیدشان رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها