با حضور فرزندان و نوادگان شهدا و ایثارگران صورت گرفت؛

روایت زندگی شهدا و ایثارگران در همایش «راویان نوجوان و گل‌واژه‌های ایثار»

همایش «راویان نوجوان و گل‌واژه‌های ایثار و مقاومت» با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مرکزی و دانش آموزان مدرسه دخترانه «نیایش» در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ - 26September 2018

همایش راویان نوجوان و گلواژه های ایثار در اراک برگزار شد«فاطمه محمدمیرزایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت‌های زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به برگزاری همایش «راویان نوجوان و گل‌واژه‌های ایثار و مقاومت»، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم ما پس از جنگ تحمیلی، ارتباط‌دهی نسل جوان جامعه با نسل جنگ است؛ چرا که برقراری این پیوند می‌تواند نسل نوجوان و جوان را نسبت به رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان آشنا کرده و مفهوم مقاومت و ایثار را برای آن‌ها تبیین کند.

وی افزود: ارتباط نسل جوان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همین‌طور رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس، می‌تواند درک روشن و ملموس‌تری از دفاع مقدس را برای آن‌ها زنده کند.

«فاطمه محمدمیرزایی» تصریح کرد: در این همایش که با حضور ۲۰ فرزند آزاده، ۲۰ جانباز و ۱۰۰ نفر از نوادگان شهدای استان مرکزی برگزار شد، هر یک از راویان نوجوان از زاویه نگاه خود به زندگی شهید و یا جانباز موردنظر پرداخته و این قصه دلدادگی و ایثار را برای سایر همکلاسی‌های خود روایت کردند.

وی به تعداد راویان شرکت‌کننده در این همایش اشاره کرد و گفت: در این همایش خانم‌ها «فاطمه رحمتی» فرزند شهید، «الهه قربانخانی» فرزند آزاده، «زهرا آدینه» از نوادگان شهداء، «مهدیه سلیمانی» فرزند جانباز، «مرضیه رجبی» فرزند آزاده به روایت هر یک از قهرمانان خود پرداختند.

خاطرنشان می‌شود، اجرای مراسم شعرخوانی توسط «محمدرضا فضل‌علی» فرزند شهید «جلال فضل‌علی» یکی از قسمت‌های این مراسم بود و در پایان هر یک از خانواده‌های شهداء و همچنین ایثارگران معرفی شده توسط دانش‌آموزان، با اهدای لوح تقدیر از سوی راویان نوجوان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار