نشست نقد و بررسی کتاب «جنون مجنون» در مشهد برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست نقد و بررسی کتاب «جنون مجنون» خاطرات خود نوشت «حمید جهانگیر فیض­‌آبادی» با حضور جمعی از اهالی علم و ادب، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 26September 2018

نشست نقد و بررسی کتاب «جنون مجنون» در مشهد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست نقد و بررسی کتاب «جنون مجنون» خاطرات خود نوشت «حمید جهانگیر فیض‌­آبادی» با حضور جمعی از اهالی علم و ادب، امروز در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد. سپس «سید سعید موسوی»، مجری نشست، مطالبی را در خصوص کتاب­‌هایی که در حوزه خاطره به رشته تحریر در می‌­آید بیان کرد و اظهار داشت: اساس کار در مستند نگاری و خاطره نگاری بر پایه وقایعی که رخ داده، استوار است. کتاب «جنون مجنون» نیز از مجموعه کتاب­‌های خاطرات خود نوشت، تابع این قاعده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی­‌های خاطره‌­نویسی اشاره کرد و افزود: در خاطره نویسی زمان و مکان وقوع حوادث مهم است و باید در خاطر به آن اشاره شود تا استناد آن قوی باشد.

موسوی ادامه داد: یک خاطره با مستند بودن، آوردن قید زمان و مکان و افرادی که در وقوع آن خاطره نقش داشتنند؛ ارزش­‌گذاری می­‌شود و نمی­‌توان از عنصر تخیل استفاده کرد. خاطره از یک زبان مستند و یک معیار تبعیت می­‌کند.

در ادامه، «حمید جهانگیر فیض‌­آبادی» نویسنده کتاب «جنون مجنون» ضمن قرائت بخش­‌هایی از این کتاب، گفت: کتاب «جنون مجنون» بر اساس خاطراتی که در دوران دفاع مقدس و وقایع روزانه‌­ای که در تقویم‌­های آن زمان ثبت کردم و همچنین خاطراتی که پشت تصاویری که از آن دوران به یادگار مانده، تألیف شده است.

وی ابراز داشت: پنج سال طول کشید تا کتاب «جنون مجنون» منتشر شد. سال گذشته بود که این کتاب به عنوان کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شد.

جهانگیر فیض‌­آبادی در پایان تصریح کرد: از ابتدای تألیف کتاب «جنون مجنون» بنا بر این بود که هر آنچه در اطرافم اتفاق افتاده و من شاهدش بودم را روایت کنم. در این کار اصل را بر صداقت گذاشتم. نگارش کتاب که به اتمام رسید این اثر را چندین نفر از نیروهای تخریب از جمله «علیرضا یوسفی» فرمانده تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) در دوران دفاع مقدس و تعدادی از کارشناسان ادبیات مطالعه کردند و هیچ کدام از آنها در رد مطالب کتاب نظر ندادند.

این جلسه به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سازمان‌کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی برگزار ‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها