امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» اولین دانشمند نظامی نخبه ایرانی شد

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش، از سوی بنیاد نخبگان استان فارس به‌عنوان اولین دانشمند نخبه نظامی ایرانی معرفی شد.
کد خبر: ۳۱۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ - 26September 2018

امیر دریادار«حبیب‌الله سیاری» بعنوان اولین دانشمند نظامی ایرانی از سوی بنیاد ملی نخبگان معرفی شدبه گزارش دفاع پرس از شیراز، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس، مراسم نکوداشت امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش، به‌عنوان یک دانشمند نظامی ایرانی امروز (چهارشنبه) به‌همت بنیاد نخبگان استان فارس با حضور مقامات لشکری و کشوری از جمله آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس، معاون رییس سازمان ملی نخبگان و معاون علمی رییس جمهور و جمعی دیگر از مدیران ادارات و سازمان‌ها برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان فارس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» را به‌عنوان فردی که کمالات علمی و عملی را در عرصه‌های علم و دانش و مباحث نظامی با هم دارد، معرفی کرد و اظهار داشت: کاری که امروز برای اولین‌بار در فارس آغاز شده است، قدرت نخبگان و تلاش‌گران عرصه جهاد و دفاع مقدس را به دنیا نشان می‌دهد.

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که برنامه قدردانی از نخبگان در استان فارس تداوم داشته باشد و گفت: امیر «سیاری» کمالات علمی و اجرایی را با هم دارد، او که از سوی مقام معظم رهبری مورد قدردانی قرار گرفته ، افتخاری برای استان فارس و کشور است.

«حبیب شریف» رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این مراسم، گفت: این نخستین باری است که یک دانشمند نظامی در ایران مورد تکریم قرار می‌گیرد.

وی، شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر به سمت نخبگی، نخبه‌پروری و الگوسازی و تکریم از نخبگان را از اهداف بنیاد نخبگان برشمرد و گفت: هدف از تکریم توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناسایی اثرگذاران علمی و فرهنگی نخبگان جامعه، شناسایی رموز موفقیت است.

شریف گفت: امیر «سیاری» را اگر صرفاً از دیدگاه یک نظامی، تکاور یا فرمانده موفق بنگریم، حق وب و ملت را ادا نکرده‌ایم؛ چراکه وی یک دانشمند، عالم و عارف، نخبه‌ای دارای مدارج علمی ممتاز و مدیر و نو آوری در سطح بالا است.

خاطرنشان می‌شود، امیر دریادار «حبیب‌الله ستاری» متولد دی‌ماه سال ۱۳۳۴ در روستای «نوبندگان» شهرستان «فسا» از توابع استان فارس است.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که هم‌اینک معاون هماهنگ کننده ارتش است، ۴۴ سال سابقه خدمت در نیرو‌های مسلح را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار