معرفی شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون در نمایشگاه یاد یاران قم

معرفی شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون استان قم یکی از بخش‌های نمایشگاه یاد یاران است.
کد خبر: ۳۱۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ - 26September 2018

معرفی شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون در نمایشگاه یاد یاران قمبه گزارش دفاع پرس از قم، بخشی از ضلع جنوبی نمایشگاه یاد یاران قم با فعالیت سه غرفه و یک ایستگاه صلواتی به معرفی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون اختصاص یافته است.

در غرفه‌های مذکور، تصاویر شهدای مدافع حرم زینبیون و فاطمیون از جمله تصویر شهید رضا اسماعیلی اولین شهید ذبیح فاطمیون و نیز تصاویر شهدای جاویدالاثر این دو یگان به همراه بخش‌هایی از وصیتنامه‌های آنان و تابلو‌های بصیرت افزایی و شبهه زدایی، دیده می‌شود.

در یکی از این تصاویر که در ورودی نصب شده، عکس دسته جمعی گروهی از رزمندگان فاطمیون در جوار حرم حضرت زینب (س) دیده می‌شود که همگی در سال ۹۳ در عملیات بصری الحریر به شهادت رسیده‌اند.

همچنین در مدت برگزاری نمایشگاه، هر شب یکی از راویان یا آزادگان مدافع حرم روایتگری می‌کند و کلیپ‌هایی نیز در این زمینه برای بازدیدکنندگان بخصوص خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم به نمایش در می‌آید.

لشکر فاطمیون ۱۸۵ شهید و ۳۸ مفقودالاثر و تیپ زینبیون ۱۶۳ شهید و ۶ جاویدالاثر در راه دفاع از حریم آل الله در سوریه تقدیم نموده است که قبور مطهر و سنگ بنای یادبود آنان در گلزار شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه (س) قم قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار