رحمانی فضلی در یازدهمین جلسه ستاد اربعین:

بازگشایی مرز خسروی به دولت عراق واگذار شده است

وزیر کشور گفت: بازگشایی مرز خسروی باتوجه به مسائل امنیتی به دولت عراق واگذار شده است.
کد خبر: ۳۱۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ - 26September 2018

بازگشایی مرز خسروی به دولت عراق واگذار شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یازدهمین جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه چهارمین سال است که از شروع فعالیت اربعین می‌گذرد، اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم ستاد اربعین سال 97 از روز بعد از اربعین سال گذشته کار خود را آغاز کرد و جلسات مستمری برگزار شده است.

وی ادامه داد: آسیب‌ها، اشکالات، کمبودها و ضعف‌های اربعین سال گذشته در این جلسات شناسایی و بررسی شد و با استمرار این جلسات در حال حاضر از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آمادگی کامل در حوزه حمل و نقل و ترافیک، امنیت و انتظامی و خدمات و بهداشت داریم، گفت: در خصوص روادید و ویزا همکاری خوبی بین ما و دولت عراق شکل گرفته و تفاهنامه‌ای امضاء شده است بین ما و دولت عراق که براساس این تفاهنامه شرایط ما در حال تحقق یافتن است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم استانداران بتواند در مناطق مرزی با دقت لازم برنامه را پیش‌برده و همچنین کمیته‌هایی که با مسوولیت دستگاه‌های اجرایی فعال شده است وظایف خود را به خوبی انجام دهند و امیدوارم با همکاری مردم بتوانیم مراسم اربعین خوبی را برگزار کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در ستاد اربعین و دولت 10 درصد کار را پیش می‌بریم اما 90 درصد کار در زیارت اربعین برعهده مردم است، گفت:‌ در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر در ایام اربعین به زیارت حضرت اباعبدالحسین (ع) رفته‌اند هماهنگ کردن، حمل و نقل، ترافیک، خدمات‌رسانی و مسائل امنیتی این تعداد کار بسیار سختی است و مشروط بر این است که مردم همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم آموزش‌هایی که در خصوص این زیارت ارائه می‌شود را باید بیاموزند و همکاری لازم را با دستگاه‌های مربوطه داشته باشند با فهم بسیار خوبی که مردم در این چند ساله از خود نشان داده‌اند امسال امیدواریم این همکاری تکرار شود به ویژه در داخل کشور عراق.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما در کشور عراق به عنوان مهمان حضور داریم و آنها میزبان ما هستند بنابراین باید سنت‌ها و مناسک، قوانین و مقررات آنها را رعایت کنیم، ما به حامل یک فرهنگ غنی شیعه هستیم و باید آن را نمایش بگذاریم، انشاءالله با این اقدام بتوانیم وحدت دنیای اسلام را تقویت کنیم و بتوانیم به خوبی این سنت عزیز را متعالی و ارزشمند کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا مرزها برای عبور زائران باز است، گفت: تردد از مرزهایی که از سال‌های قبل اعلام شده نیز صورت می‌گیرد؛ ما دو منطقه مرزی در ایلام و کرمانشاه را به دولت عراق را پیشنهاد دادیم و در تفاهنامه عراق بامرز خسروی موافقت کرده اما چون مباحث و موضوعات امنیتی هم اکنون در آن منطقه است تردد از این مرز به دولت عراق واگذار شده و قرار است دولت عراق بررسی کرده و به ما اعلام کند. دوستان ما در سفارتخانه عراق و نیروی قدس تلاش خود را انجام می‌دهند تا آنها را مجاب کنند تا مرز خسروی برای ایام اربعین بازگشایی شود اگر دولت عراق با این موضوع موافقت کند حتما مسائل امنیتی آن نیز برطرف خواهد شد و ما شاهد بازگشایی این مرز در ایام اربعین هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها