رحمانی فضلی هشدار داد؛

مردم ویزای خود را خارج از دفاتر تعیین شده تهیه نکنند

وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات در سال گذشته قبل از ایام اربعین باند جعل ویزا را متلاشی کرد، گفت: امسال نیز باید مواظب فعالیت این گونه باندها باشیم و مردم نیز توجه کنند که ویزای اربعین را خارج از دفاتر معتبر تهیه نکنند.
کد خبر: ۳۱۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ - 26September 2018

مردم ویزای خود را خارج از دفاتر تعیین شده تهیه نکنندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یازدهمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع برای ما تامین امنیت است، اظهار داشت: تامین امنیت در داخل ایران و در داخل عراق مهم‌ترین موضوع برای ما است و انصافا عراق نیز در این زمینه بسیار علاقمند است؛ آنها با انگیزه کار می‌کنند و آن را عبادت می‌دانند.

وی ادامه داد: بی‌شک کنترل 2 میلیون و 400 هزار نفر با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه کار ساده‌ای نیست؛ وزارت اطلاعات در این زمینه به خوبی عمل کرده است، اما باید آموزش‌های عمومی به مردم داده شود البته با توجه به تجربیات چند ساله اخیر مردم آشنایی کامل را دارند اما آداب اربعین باید برای مردم به خوبی نهادینه شود.

وزیر کشور تاکید کرد: ما به عنوان یک ملت زائر باید اداب و اخلاق و رفتار ما به گونه‌ای باشد که در قامت یک زائر ظاهر شویم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است، گفت: در سال‌های اول حوادثی را در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و خدماتی شاهد بودیم، اما خوشبختانه در دو سال گذشته مشکلی نداشتیم ولی باید توجه داشته باشیم که قوانین و مقررات کشور عراق به خوبی رعایت شود و دستورالعمل‌ها در این خصوص باید به مردم آموزش داده شود آنچه که برای ما مهم است نتیجه اربعین در بعد فرهنگی آن است.

وی با اشاره به عملکرد رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی اربعین خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید از خرافه‌گویی در اربعین بپرهیزند و مسائلی درباره اربعین عنوان نکنند تا موجبات وهم را ایجاد کنند.

وزیر کشور در خصوص همکاری عراق با ایران برای سفر اربعین گفت: در زمینه همکاری با نیروهای عراقی تجربیات بسیار زیادی وجود دارد. نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و اطلاعات نیز حضور دارند اما این پروژه مسوولیت خطیری برای نیروی انتظامی است، از همین رو اقدامات لازم برای مسیرهای منتهی به مرزها باید در نظر گرفته شود البته نباید فقط در ایلام و خوزستان تجمع کنیم.

وزیر کشور در خصوص صدور ویزاهای جعلی نیز تاکید کرد: وزارت اطلاعات در سال گذشته قبل از ایام اربعین باند جعل ویزا را متلاشی کرد امسال نیز باید مواظب فعالیت این گونه باندها باشیم و مردم نیز توجه کنند که ویزای اربعین را خارج از دفاتر معتبر تهیه نکنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها