استاد حوزه در بازدید از پروژه ساخت گنبد حرم امام حسین(ع) در کرمان:

احساس کردم وارد شعبه‌ای از کربلا شده‌ام

استاد حوزه در بازدید از پروژه ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) در کرمان گفت: خدا به زندگی کسانی که از مالشان برای امر بازسازی حرم‌های ائمه علیهم السلام هزینه می‌کنند، برکت می‌دهد.
کد خبر: ۳۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ - 26September 2018

به گزارش دفاع پرس از کرمان به نقل از معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، حجت الاسلام «محمدعلی حیدری زنجانی» در بازدید از کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان، اظهار داشت: وقتی وارد این فضا شدم، احساس کردم به شعبه‌ای از کربلا وارد شدم و حال و هوای کربلا را اینجا حس کردم.

وی اظهار داشت: بر اساس روایات، محل دفن ائمه اطهار بقعه‌ای از بقاع بهشت و روضه‌ای از جنت و محل نزول فرشتگان است.

این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: روایت داریم که ملائکه فوج فوج شب و روز در اطراف ضریح مطهر امام حسین علیه السلام طواف می‌کنند  و انبیاء الهی زائر کوی حسین علیه السلام هستند.

وی با بیان اینکه معتقدیم امام حسین سیدالشهدا(ع) بر همه عالم ولایت دارد، گفت: آن حضرت زائران خود را می‌بیند، صدایشان را می‌شنود و حالت خضوع و رقتی که به زائر دست می‌دهد، علامت جواب سلام او از جانب امام علیه السلام است.

این شاگرد مرحوم آیت الله بهجت در خصوص شبهاتی که در جامعه و فضای مجازی پیرامون هزینه‌کرد جهت بازسازی اعتاب مقدسه منتشر می‌شود، اظهار کرد: تعظیم حرم‌های ائمه علیهم السلام، تعظیم شعائر الهی است و هر چه در این مکان‌ها که محل خودسازی و تهذیب نفس و ارتباط بیشتر با خداست، هزینه شود، بهره‌برداری معنوی صورت می‌گیرد و خدا به زندگی هدیه کنندگان جهت امر بازسازی برکت می‌دهد.

وی افزود: این روزها مرتب روی گوشی‌ها پیام‌های سفر به نقاط مختلف دنیا در قالب تورهای تفریحی می‌آید که این سفرها شاید وابستگی دل‌ها به دنیا را بیشتر کند در حالی که سفر به مکان‌های مذهبی و زیارت قبور ائمه علیهم السلام نوعی خودسازی و نزدیکی به خداست.

حجت الاسلام حیدری زنجانی تصریح کرد: پیروان مذاهب و ادیان دیگر حتی هندوها برای رفع مشکلاتشان به امام حسین علیه السلام متوسل می‌شوند و برای آن حضرت نذر می‌کنند.

در این بازدید علی متقی معاونت امور شهرستان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان پیرامون چگونگی ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار