عکاس دوران دفاع مقدس:

اخلاص همان‌طور که در نفس رزمنده‌ها بود در لنز دوربین عکاسان نیز وجود داشت

سعید صادقی گفت: به نظرم، عکاسان دفاع مقدس، با عکس‌های خود نقش دفاع مقدس را ثبت و ضبط کردند و همان‌طور که در نفس رزمنده‌های ما اخلاص وجود داشت، در لنز دوربین عکاسان نیز اخلاص و یک‌رنگی بود.
کد خبر: ۳۱۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ - 27September 2018

به گزارش گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین نکوداشت عکاس نام آشنای دفاع مقدس، «سعید صادقی» با حضور حجت‌السلام «سید محمود دعایی»، عکاسان انقلاب اسلامی و علاقه‌مندان، در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «علی کاوه» عکاس باسابقه کشور اظهار داشت: «سعید صادقی»، عکاس جبهه‌ها و روز‌های سخت جنگ و زاده شهر «ستارخان»، «باقرخان» و «باکری»‌ها است و وقتی که ۲۵ ساله بود، وارد جبهه جنگ شد. وی از ابتدا عکاس رزونامه «جمهوری اسلامی» بود و در همان ایام وارد جبهه جنگ شد. هیچ ترسی در وجود او نبود و مثل یک چریک نظامی، چابک و زرنگ عمل و در جبهه‌ها حرکت می‌‌کرد. او به نحو احسن، چشم جبهه بود و تمام آن را می‌شناخت. «صادقی» عاشق خطر است و همین موضوع باعث شد که یک عکاس حرفه‌ای دفاع مقدس شود.

وی افزود: «سعید صادقی» این قدر نشان و مدال گرفته که به نظر من هیچ کس در ایران به اندازه او مدال نگرفته است. دوربین «سعید» جنس جنگ را به خوبی شناخته و خاکریز‌های جنگ به عنوان یک یار دوست‌داشتنی برای وی بود.

همچنین در ادامه این مراسم، «امیرعلی جوادیان» با بیان این‌که دفاع مقدس برای ما یک نعمت بود و امیدوارم که قدر این نعمت و سرزمین خود، ایران را بدانیم، اظهار داشت: خاطرم هست زمانی که خرمشهر آزاد شد، هیچ کس باورش نمی‌شد، اما این روحیه رزمنده‌ها و رشادت‌های آن‌ها بود که کمک کرد تا این کار بزرگ صورت بگیرد.

وی با اشاهر به این‌که عکس‌های آقای صادقی، روایتی از روز‌های دفاع مقدس و متعلق به همه مردم است، افزود: ثبت تاریخ از جمله موضوعات مهم است که اگر وجود نداشته باشد، یکی از سه ضلع مثلث فرهنگ خالی می‌ماند؛ لذا امیدوارم که قدر این عکاس خوب را بدانیم.

«سعید صادقی» عکاس رزمنده دوران دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم، با بیان این‌که اوضاعی که ما در طغیان و کشمکش‌های جنگ داشتیم، باعث ایجاد حس همدلی در ما شده بود، اظهار داشت: این حس همدلی در کنار تعلق خاطر ما به مردم و ایران و البته نگاهی که به امام خمینی (ره) داشتیم باعث شد که بتوانیم در برابر خشم دشمن مسلح بایستیم.

وی افزود: لحظات جنگ برای همه ما به مانند رویایی بود که خیلی سریع گذشت و باید بگویم که من اصلا دوست نداشتم که برایم مراسم نکوداشت گرفته شود و دوست داشتم که چنین مراسمی برای نکوداشت عکاسان جنگ و دفاع مقدس برگزار شود.

صادقی ادامه داد: نسل ما با احساس مسئولیت در برابر سرزمین، اعتقاد و هم‌وطنان خود عجین شده بود و لذتی که در آن کشمکش‌ها می‌بردیم را هیچ‌وقت دیگر تجربه نکردیم. امنیتی که آن روز‌ها داشتیم را اکنون نداریم. به نظرم، عکاسان دفاع مقدس، با عکس‌های خود نقش دفاع مقدس را ثبت و ضبط کردند و همان‌طور که در نفس رزمنده‌های ما اخلاص وجود داشت، در لنز دوربین عکاسان نیز اخلاص و یک‌رنگی بود.

این عکاس دوران دفاع مقدس گفت: عکس‌های ما زبان هویت کسانی است که جان خود را برای ایران فدا کردند؛ لذا این روز‌ها بیش از گذشته نیاز به همدلی و یک‌رنگی داریم و به همین جهت باید تعلق خاطر خود نسبت به سرزمین و هم وطنان‌مان را بیش‌تر کنیم.

وی عنوان کرد: به نظرم برگزاری مراسم نکوداشت برای یک نفر کافی نیست و باید برای تعهد تمام کسانی که اکنون زیر خاک این سرزمین خوابیده‌اند، نکوداشت برگزار کنیم. باید این کشور را حفظ کنیم و تجربه‌ها، باور‌ها و انگیزه‌های‌مان را به نسل جوان امروز منتقل نماییم. ما یک ملت بزرگ هستیم که امروز کمی از هم فاصه گرفتیم. باید احساس مسئولیت کرده و همانند روز‌های انقلاب یک دل و یک رنگ شویم.

خاطرنشان می‌شود، در پایان این مراسم از جانباز مدافع حرم «مجتبی اقبالی» و «سعید صادقی» رزمنده عکاس دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد و هدیه‌ای به رسم یادبود به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها