وزیر جهاد کشاورزی:

امروز در کالاهای اساسی وفور نعمت داریم/ بنیه ما خیلی قوی‌تر از چیزی است که نشان داده می‌شود

«محمود حجتی» گفت: امروز در کالاهای اساسی وفور نعمت داریم اما در برخی کالاها متأثر از واردات تغییر قیمت داشته‌ایم، اما از نظر ذخایر، کشور وضعیت خوبی داریم. امروز برای بیش از یک سال ذخیره گندم در ایران وجود دارد. چیزی که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.
کد خبر: ۳۱۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ - 27September 2018

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که صبح امروز برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم، اظهار داشت: ما دوره‌های مختلفی را پشت سرگذاشته‌ایم. بعد از انقلاب تا آمدیم خودمان را پیدا کنیم، جنگ شد.

وی افزود: هیچ‌وقت دفاع و مبارزه و جهاد در این دوره ۴۰ ساله از کشورمان و انقلاب رخت نبسته است، خصوصاً این روزها که یک جنگ سخت اقتصادی با ملات جنگ روانی در کوچه و بازار و افکار عمومی شکل گرفته است. آثار مخربی جنگ روانی از جنگ سخت بیشتر است اتفاقی که‌ به‌خاطر فشار تبلیغات رسانه‌های بیگانه متاسفانه کم و بیش اثربخش واقع می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما بنیه اقتصادی فوق‌العاده قوی‌تری نسبت به دوران جنگ داریم، ظرفیت اقتصادی ما این‌که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نشان داده می‌شود، نیست، بلکه بنیه ما خیلی قوی‌تر از چیزی است که نشان داده می‌شود.

حجتی با تأکید بر لزوم خودباوری بیان کرد: ما باید خودمان را باور کنیم چون اگر باور نکنیم نمی‌توانیم ایستادگی کنیم. امیدواریم با این توان بتوانیم از این فشار روانی عبور کنیم. دشمن خارجی تمام توانمندی خود در دنیا را به کار گرفته است تا ما خسته شویم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام ظرفیت‌های بین‌المللی دشمن به کارگرفته شده  است، اما اگر در دام دشمن گرفتار نشویم با توجه به ظرفیت‌هایمان مشکلی نداریم. ما در مسئله ارز، دارو و کالاهای اساسی راهکارهای لازم را پیدا کرده‌ایم تا دچار مشکلی نشویم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کالاهای اساسی وفور نعمت داریم اما در برخی کالاها متأثر از واردات تغییر قیمت داشته‌ایم، اما از نظر ذخایر، کشور وضعیت خوبی داریم. امروز برای بیش از یک سال ذخیره گندم در ایران وجود دارد. چیزی که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

حجتی افزود: ضعف‌های اجرای برای پذیرش شرایط موجب مشکلات شد که در حال رفع و رجوع آن هستیم. امیدواریم این دوره که خیلی هم طولانی نیست را پشت سر بگذاریم، آن‌چه ما با آن روبه‌رو هستیم قبل از واقعی بودن فشار روانی است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در بعضی مراحل کشورهای دوست تحت فشارهای روانی کنار زده شدند، اما آرام آرام راه‌کارهای لازم را پیدا کردیم تا با توجه به ظرفیت‌های خیلی خوب کشور پیشرفت کنیم.

وی اظهار داشت: امروز در بدبینانه‌ترین شرایط سالانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم و صادرات نفتی نیز از سال ۹۴ بیشتر شده است. امیدوارم با کمک و پشتیبانی ملت بتوانیم این دوره را به خوبی پشت سر بگذاریم و به دنیا ثابت کنیم که ملت ایران با تکیه به ارزش‌ها پشت سر رهبر و نظام دین خود را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار