فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

به هر پایگاه نظامی دشمن ده‌ها موشک نشانه رفته است

سردار «علی قاسمی» با بیان اینکه اگر امروز مسئله بازدارندگی که ذخیره‌ای از دفاع مقدس است نبود صدها بار به ما حمله شده بود، گفت: برآوردها نشان می‌دهد که دشمن نمی‌تواند به ما حمله زمینی کند حتی حمله موشکی هم نمی‌توانند بکنند چراکه به سوی هر پایگاهی از دشمن در منطقه، ده‌ها موشک نشانه رفته است.
کد خبر: ۳۱۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ - 27September 2018

به هر پایگاه نظامی دشمن ده ها موشک نشانه رفته است/ بیشتر هزینه های کنگره شهدا در زیرساخت ها بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، در همایش رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس کمیته صنایع و کارمندی کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: این سوال مطرح است که چرا جنگ با این که بد و زشت است اما ما سالگرد دفاع مقدس را گرامی می داریم و جشن می گیریم؟

وی افزود: ما امروز هرچه نفوذ معنوی داریم به برکت خون های شهدا است و این سالگرد دفاع مقدس برای ما یوم الحسرت است چراکه باعث یادآوری خاطرات شیرین و معنوی جبهه هایی می شود که هیچ امکانات مالی نداشتیم و رشد ما هم در همان بود .

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما با دست خالی در مقابل دشمن ایستادیم، گفت: توپخانه صحرایی و موشکی و زرهی سپاه که در دوران جنگ تشکیل شد، تجهیزات آن را از بخشی از مرز ترکیه و از سوریه وارد می کردیم ولی پیشرفته ترین تجهیزات را بصورت غنیمت از دشمن گرفتیم و اینگونه پیروز شدیم.

قاسمی تاکید کرد: در دفاع مقدس، ما قرار بود دفاع کنیم و دشمن را از شهرها دور کنیم و تسلیم ظلم نشویم و همچون امام حسین وارد جنگ شدیم و مظلومانه جنگیدیم و شهید دادیم و حسین وار پیروز شدیم.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد از هزینه های مادی بالای جنگ سخن می‌گویند، یادآور شد: هزینه کل سال اول جنگ 37 میلیارد و سال آخر 52 میلیارد تومان و یک هشتم کل اعتبارات بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی عنوان کرد: روزی که پیام امام برای پذیرش قطعنامه را از رادیو شنیدیم، ما در جاده «مریوان» بودیم و آنقدر ناراحت بودیم که پیاده شدیم و ساعتها گریه کردیم، اما فقط یک نکته بود که امام گفته بود و موجب دلگرمی ما بود که فرموده بود «فرزندان عزیز من شما باید ارزش های دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل کنید».

قاسمی بیان داشت: اینکه در هشت سال ایستادیم و تحمل کردیم درحالی که همه مرزها بسته بود و اسکله های صدور نفت ما هر روز بمباران میشد فقط بخاطر این بود که ما آن روز صبر و حوصله داشتیم و اگرچه امکانات امروزی نبود اما تحمل می کردیم و قانع بودیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز مسئله بازدارندگی که ذخیره ای از دفاع مقدس است نبود صدها بار به ما حمله شده بود، متذکر شد: امروز برآوردها نشان می دهد که دشمن نمی تواند به ما حمله زمینی کند حتی حمله موشکی هم نمی توانند بکنند چراکه به سوی هر پایگاهی از دشمن در منطقه، ده ها موشک نشانه رفته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اضافه کرد: آنها در بحث هوایی یک برتری دارند  که آن هم با توان پهپادی و سایبری خود مقابله می کنیم.

قاسمی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس بیشتر تاکتیک های دشمن را می خواندیم اما امروز شایعات سریع منتشر می شود و حرف مسئولینمان را نمی فهمیم و شایعات فضای مجازی مستندتر است.

وی درخصوص شایعاتی که این روزها در مورد وضعیت اقتصادی کشور بیان می شود، گفت: وضعیت امروز اقتصادی ما از خیلی از زمان ها بهتر است و ذخیره ارزی ما هیچگاه از 22 بهمن 57 به بعد، مثل امروز نبوده است و نیز به لحاظ آمادگی و تجهیزات نظامی مثل امروز نبوده است اما فقط توکل و روحیه دفاع مقدس را کم داریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به هزینه برگزاری کنگره ملی شهدای استان می شود، عنوان کرد: امروز تکلیف ما است که طبق فرمایش رهبری خاطرات رزمنده ها و خانواده های آنها که گنجینه عظیمی است را به آن بپردازیم و به نسل های دیگر انتقال دهیم.

قاسمی افزود: ما تا الان کمتر از 3 میلیارد تومان هزینه کرده ایم و بیشتر هزینه ها در بحث زیرساخت ها بوده است.

وی تصریح کرد: وقتی در موضوعات دیگر همچون جشنواره فیلم «فجر» هزینه های زیادی می شود، انتقادی صورت نمی گیرد اما وقتی برای هرکدام از 2 هزار شهید ما که هرکدام قهرمان هستند و هزینه می شود، می بینیم که چه انتقاداتی می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در کارهایی که به حق است همیشه انتقاد ومخالفت می شود، خاطرنشان کرد: درخواست می کنیم هرکس در حد توان خود و به هر میزان که می تواند در این مسیر به ما کمک کند و امیدواریم بتوانیم این تجربیات را منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار