به مناسبت شهادت شهید علامه حسن شحاته؛

شحاته جنجالی ترین عالم دینی مصر/ در مساجد به دشمنان اهل بیت (ع) از جمله وهابی ها حمله می کنم

شهید شیخ حسن شحاته یکی از رهبران شیعیان مصر، در روز میلاد امام زمان (عج)، به جرم محبت حسین بن علی (ع) مورد هجوم وحشیانه ی سلفی های افراطی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴ - 14September 2013

شحاته جنجالی ترین عالم دینی مصر/ در مساجد به دشمنان اهل بیت (ع) از جمله وهابی ها حمله می کنم

خبرگزاری دفاع مقدس: "حسن بن محمد بن شحاته بن موسی العنانی" عالم دینی از پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در مصر بود. شحاته 10 نوامبر 1946 در منطقه هربیط شهر ابوکبیر در استان الشرقیه مصر متولد شد.

شحاته در خانواده ای با مذهب حنفی چشم به جهان گشود و سال 1996 به مکتب اهل بیت (ع) گروید. وی به مدت 3 ماه به بهانه توهین به ادیان بازداشت شد و مارس 1997 بدون تفهیم اتهام و محاکمه آزاد شد. وی همچنین سال 2009 برای دومین بار همراه بیش از 300 نفر از پیروان مکتب اهل بیت (ع) بازداشت و مدتی بعد دوباره آزاد شد و تا زمان شهادتش حق خروج از مصر را نداشت.

فعالیت های شحاته

مطبوعات مصر شحاته را جنجالی ترین عالم دینی این کشور توصیف کرده اند.

شحاته معروف به علامه و عالم الازهر بود و پیش نمازی یکی از بزرگترین مساجد قاهره را به عهده داشت و سال 1973 مسئول امور عقیدتی یگان مهندسی ارتش مصر بود و برنامه های علمی در تلویزیون، رادیو و مساجد برگزار می کرد.

هزاران نفر از مردم مصر در مسجد شحاته جمع می شدند تا به وی اقتدا کنند و سخنانش که حاوی واقعیت ها و حب اهل بیت (ع) بود و در این سخنان ستمکاران، منافقان و فرقه های گمراه را رسوا می کرد.

در حالی که این مسجد مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره قرار داشت، شحاته با صدای بلند اقدامات صهیونیست ها را محکوم می کرد به نحوی که هنگام سخنرانی شحاته تدابیر شدید امنیتی اطراف این سفارتخانه اجرا می شد.

شحاته فقط عالم دینی الازهر نبود بلکه استاد بسیاری از علمایی بود که پای درس وی نشستند. علمای بزرگ الازهر شحاته را می شناسند زیرا با آنها همدرس بود. از دوران کودکی حب حضرت علی (ع) در قلبش بود هر چند در آن دوران پیرو مکتب اهل بیت (ع) نبود.

گرویدن شحاته به مکتب اهل بیت (ع)پنجاه سال طول کشید، وی پس از آنکه در خواب پیامبر اسلام (ع) را دید به مکتب اهل بیت (ع) گروید و این موضوع را به صورت علنی در رسانه ها و مساجد مصر اعلام کرد؛ این امر جنجالی را به راه انداخت و در نتیجه آن شمار قابل توجهی از هوادارانش به مکتب اهل بیت (ع) گرویدند.

شحاته می گفت: از دوران کودکی با حب اهل بیت (ع) بزرگ شدم و پدرم و دیگر اعضای خانواده ام دوستار اهل بیت (ع) بودند و پدرم مکررا با من درباره ی شخصیت امیر المومنین (ع) صحبت می کرد و می گفت " پسرم! امیر المومنین (ع) مدافع اسلام بود. هنگامی که پیامبر اسلام (ص) به تنهایی راه می رفت مردم وی را اذیت می کردند، ولی وقتی که با امیر المومنین (ع) راه می رفت، کسی جرئت جسارت به وی را نداشت."

شحاته همچنین تاکید می کرد: با صوفی ها 20 سال هم صحبت بودم و سرانجام به این نتیجه رسیدم که صوفی ها در این زمان چند دسته بوده و یک گروه مقید به احکام اسلامی نیستند و به ادعای اینکه به آخرین مراتب ایمان رسیده اند، نماز را ترک کرده اند و خود را بی نیاز از نماز می دانند و گروهی نیز استاد چپاول اموال مردم به روش های مختلف است و سومین گروه نیز از صوفی گری بجز طبل و بوق زدن چیزی نمی داند.

شحاته درباره وهابی ها گفته است: "در مساجد به دشمنان اهل بیت (ع) از جمله وهابی ها حمله می کنم".

وهابی ها چهره اسلام را مخدوش کرده اند و عقاید نادرستی دارند به نحوی که معتقد به هیچ یک از ائمه (ع) نیستند و فقط "ابن تیمیه" را قبول دارند و شان وی را بالاتر از شان پیامبر اسلام (ص) می دانند در حالی که طبق کتب علمی و تاریخی ابن تیمیه از لحاظ اعتقادات دینی فردی مشکوک است."

شحاته ماجرای گرویدن به مکتب اهل بیت (ع) را اینگونه نقل کرده است: از سال 1994 تا سال 1996 مجدانه برای کشف حقیقت تلاش کردم و سرانجام به حقیقت دست یافتم و به مکتب اهل بیت (ع) گرویدم و شروع به اظهار حب اهل بیت (ع) در هر محل و منطقه محل سکونتم کردم تا وظیفه ام را انجام دهم و مسلمانان را با واقعیتی که قرن ها مخفی نگه داشته شده بود، آشنا کنم.

شحاته جولای 2012 یعنی پس از پیروزی انقلاب مصر و رسانه ای شدن مساله حسینیه های این کشور، با مشکل حمله به حسینیه روستای هربیط مواجه شد ولی خشونتی علیه وی صورت نگرفت.

قتل شحاته:

شحاته دوم تیر ماه 92 به همراه گروهی از پیروان مکتب اهل بیت (ع) می خواستند مراسمی را به مناسبت نیمه شعبان در خانه یک از این افراد در روستای ابومسلم برگزار کنند که پیش از آغاز مراسم گروهی از سلفی های افراطی و تعدادی از ساکنین این روستای به خانه مذکور حمله کردند و شحاته و همراهانش را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند و او را بی رحمانه کشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار