مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان:

بازگشت به سبک زندگی شهدا التهابات اقتصادی جامعه را کاهش می‌دهد

«محمدمهدی ابوالحسنی» گفت: در شرایط تحریم اقتصادی بازگشت به سبک زندگی شهدا التهابات جامعه را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۳۱۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ - 28September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» در جلسه انس با شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس که در منزل شهیدجاویدالاثر «علیرضا اختراعی» برگزار شد، اظهار داشت: بیت شهید به دلیل قداست خاصی که در آن است و حضور والدین شهید در این خانه که با تمام وجود فرزند خود را به جبهه فرستادند و بعضی از والدین شهدا نیز همانند مادربزرگوار شهید «علیرضا اختراعی» 30 سال در انتظار بازگشت فرزند خود هستند، بیت الله است.

وی افزود: در واقعه عاشورا اهل بیت امام حسین(ع) مصیبت‌های بزرگی را تحمل کردند و مادران شهید که فرزندان آنها مفقودالاثر شده‌اند، با تاسی از حماسه عاشورا و الگو قراردادن حضرت زینب(س) در صبر و استقامت، این فراق بزرگ را تحمل می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان گفت: شهید علیرضا اختراعی از مدافعان شهر فاو و فرمانده گردان عمل کننده لشکر ثارالله بود و در این عملیات گردان تحت فرماندهی شهید اختراعی به خوبی عمل کرد؛ اما به دلیل ضعف عملکرد جناحین نیروهای عراقی پیشروی کرده و وارد منطقه شدند و شهید اختراعی که برای انتقال مهمات به بیرون از شهر آمده بود، در بازگشت به محاصره نیروهای بعثی درآمده و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه هدف اصلی شهدا کسب رضایت خدا بود، افزود: با مطالعه وصیت نامه‌های شهدا متوجه این مطلب می‌شویم که شهدا به حقیقت عالم و انسانیت پی بردند و می‌توان گفت که وصیت نامه‌های شهدا سراسر عبودیت و بندگی است و تعلقات دنیوی جایی در آنها نداشتند.

ابوالحسنی با بیان اینکه سبک زندگی شهدا در جامعه و بین مردم بسیار کمرنگ شده است، افزود: سبک زندگی شهدا یعنی اینکه شهید «احمد عبدالهی» در مراسم عروسی خود و در وقت نماز در نماز جماعت شرکت می‌کند یا اینکه شهید «حمید ایرانمنش» به عنوان شام جشن عروسی نان و پنیر می‌دهد. جهیزیه شهدا بسیار کم و مختصر بود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن تحریم شدید اقتصادی علیه مردم ایران وضع کرده و به اذعان خودشان در حال خفه کردن مردم ایران هستند، بازگشت به سبک زندگی شهدا می‌تواند التهابات اقتصادی جامعه را کاهش دهد.

این مراسم به همت گروه جهادی ریحانه النبی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار