امام جمعه سمنان مطرح کرد؛

ضرورت تبیین برکات دفاع مقدس به نسل جوان

آیت‌الله سید «محمد شاهچراغی» گفت: باید برکات دفاع مقدس برای نسل سوم انقلاب تبیین شود و مصون بودن کشور برابر حمله نظامی دشمن از ثمرات انقلاب برای کشور است.
کد خبر: ۳۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ - 28September 2018

به گزارش دفاع پرس از سمنان، آیت‌الله سید «محمد شاهچراغی» امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، حادثه تروریستی اهواز را مایه رنجش مردم ایران دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند افرادی که دست به این حادثه خونین زدند، کسانی هستند که در یمن و سوریه هم دست به کشتار مردم زده و جنایت و ترور در عراق را در پرونده اعمال خود دارند.

وی بیان کرد: در این حادثه تلخ، دست آمریکا و دیگر مرتدان منطقه هویدا بود؛ به شهادت رساندن کودکان و جانبازان هنر نیست؛ بلکه کاری بزدلانه است.

امام جمعه سمنان افزود: از قوه قضاییه و مسؤولان می‌خواهیم تا مسببان این حادثه تروریستی را به سزای اعمالشان برسانند.

شاهچراغی ادامه داد: سربازان امام عصر (عج) خانه تیمی این افراد را شناسایی و تعداد زیادی را دستگیر کردند که باید به مجازات کار خود برسند.

شاهچراغی افزود: کشور از امنیت خوبی برخوردار است و ما و همه مسؤولان باید سعی کنیم تا خدشه‌ای به امنیت کشور وارد نشود و بهترین راه برای عبور از این جنگ چندگانه، اطاعت از رهبری است و مقام معظم رهبری نیز صبر و مقاومت را راهکاری برای عبور از بحران فعلی دانستند؛ اما مسؤولان هم باید بجنبند و تکانی به خود بدهند.

وی با بیان اینکه برای گرانی بسیار نگرانیم و نمی‌دانیم باید چه کنیم، ادامه داد: مردم به آینده امیدوار باشند؛ امیدواریم روزی فرابرسد که مردم با جنگ اقتصادی، گرانی و جنگ فرهنگی مواجه نشوند؛ اما مسؤولان هم باید تلاش کنند و تنها تقویت روحیه امیدواری کافی نیست.

امام جمعه سمنان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با یادآوری رشادت‌های رزمندگان بیان کرد: ناجیان کشور و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس برابر تمام دنیا که به صدام کمک می‌کردند ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاکمان دست دشمن بیفتد.

وی افزود: باید برکات دفاع مقدس برای نسل سوم انقلاب تبیین شود و مصون بودن کشور برابر حمله نظامی دشمن از ثمرات انقلاب برای کشور است.

خطیب نماز جمعه سمنان سخنرانی رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد را جالب و در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دانست و گفت: نطق ریاست جمهوری شایسته تقدیر بود و همان‌هایی که سخنان ترامپ را مورد تمسخر قرار دادند، به سخنران ریاست جمهوری ایران گوش کردند.

شاهچراغی قیام عاشورا را قیامی عظیمی و فراموش‌نشدنی دانست و با یادآوری واقعه اسارت کاروان کربلا گفت: کاروان کربلا عظمت و مجد اسلام را حفظ کرده و در این پیام‌رسانی نقشه‌های یزیدیان خنثی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار