مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

ورود «بسیج» به جبهه‌ها معادلات نظامی را تغییر داد

«محمد رضا فخر» با اشاره به اینکه ورود «بسیج» به جبهه‌ها معادلات نظامی را تغییر داد، گفت: ۲۲ هزار رزمنده در جنگ از استان خراسان جنوبی حضور داشتند و کمک‌های زیادی از این استان به جبهه‌ها ارسال می‌شد که مردم استان در یک روز فقط ۲ هزار مثقال زعفران تقدیم کردند.
کد خبر: ۳۱۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ - 28September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمد رضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: تجاوز همه جانبه رژيم بعث در ساعت 2 بعد از ظهر روز 31 شهریور به 19 نقطه کشور انجام شد.

وی افزود: در همان روز اول 140 فروند هواپیمای ایران حملات عراق را پاسخ دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در پنج مهرماه سال 60 نیروهای رزمنده ایران حصر آبادان را شکستند، گفت: نیروی دریایی و نیروی هوایی با پشتیبانی از نیروها تاثیر بسزایی در پیروزی ما در جنگ داشتند.

فخر تصریح کرد: معجزه حضرت امام(ره) بسیج بود و بسیج باعث شد تمام معادلات علیه رژیم بعث رقم بخورد.

وی با بیان اینکه بسیج نقش مهمی داشت و باعث شد فصل جدیدی از پیروزی‌های ارتش اسلام در دوران دفاع مقدس بوجود بیاید، بیان داشت: در کمتر از 2 سال نیروهای نظامی ما کاری کردند که از 15 هزار کیلومتر خاک ایران که در تصرف دشمن بود 8 هزار و 600 کیلومتر آزاد شود و این زنگ خطری برای کشورهای دیگر بود تا صدام را از این حملات نجات دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: حضور شهید «صیاد شیرازی» در آن زمان به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش نقطه عطفی از تعامل ارتش و سپاه بود.

فخر در خصوص عملیات‌های موفق دفاع مقدس گفت: در عملیات «بیت المقدس» خرمشهر را 19 ماه پس از اشغال رژیم بعثی آزاد کردیم و نیز در عملیات «والفجر هشت» کفه به سمت نظام جمهوری اسلامی ایران سنگین شد و بعد از آن عراق مرحله سوم جنگ شهرها را شروع کرد.

وی متذکر شد: هدف عراق این بود که مردم ما را از دفاع خسته کند؛ اما در سال 66 قطعنامه 598 شورای امنیت صادر شد که بخشی از خواسته ایران را تحقق بخشید؛ اما در سال 67 نیروهای عراقی به پالایشگاه های ما حمله کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به گسترش حمایت های کشورهای خارجی از صدام، نظام تصمیم گرفت قطعنامه 598 را قبول کند، گفت: اما یکی از مقاطع حساس بعد از قطعنامه اتفاق افتاد و آنها 3 روز بعد با 10 لشکر حمله کردند و اگر فرمان حضور امام برای مقابله نبود، معلوم نبود ما امروز چه وضعیتی داشتیم.

فخر تاکید کرد: ما خودمان را پیروز دوران دفاع مقدس می‌دانیم چون با وحدت و همدلی نگذاشتیم حتی یک وجب از خاک ما در اشغال دشمن باقی بماند.

وی اضافه کرد: در فرمایشات رهبری بیان شده است که حمله نظامی دیگر به ایران برای دشمن متصور نیست، بلکه جنگ اقتصادی مدنظر دشمن قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در دفاع مقدس در عین اینکه در دورترین فاصله قرار داشت، اما نقش مهمی داشت، گفت: 22 هزار رزمنده در جنگ از این استان حضور داشتند و کمک‌های زیادی از اینجا به جبهه ها ارسال می‌شد که مردم  استان در یک روز فقط 2 هزار مثقابل زعفران تقدیم کردند.

فخر بیان داشت: نیروهای نظامی و انتظامی از این استان در جبهه حضور مستمر داشتند و نیز پادگان «متتظران ظهور» بیش از 200 هزار نیرو را آموزش داده است.

وی اضافه کرد: 4 هزار و 500 جانباز و 240 آزاد تقدیم کردیم و بیش از 2 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در پایان به کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال سال مهمی است و جا دارد همه مردم در این کنگره حضور داشته باشند و در برگزاری آن کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار