امام جمعه موقت بیرجند:

«جنگ اقتصادی» امروزه مهم‌ترین حربه دشمنان انقلاب است

حجت‌الاسلام «محمدحسین مختاری» گفت: دشمنان دیدند علاوه بر این تهاجم گسترده، شهید «حججی»‌ها در می آیند و این حربه هم چندان کارآمد نیست؛ لذا جنگ اقتصادی را به عنوان مهم‌ترین حربه در دستور کار قرار دادند تا مردم را از نظام خودشان ناراضی کنند.
کد خبر: ۳۱۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ - 28September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «محمدحسین مختاری» امام جمعه موقت بیرجند، در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیرجند، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های زندگی انسان معارف دینی است و برای فهم آن باید فلسفه دین را بفهمیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین استعدادها و قابلیت های انسان، استعداد «انسان واقعی شدن» است چراکه انسان ظاهری بودن جبری استو اگرچه نعمت است ولی ارزش نیست و تمام خیرات و برکات در انسان واقعی بودن است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان داشت: انسانیت سه رکن اساسی دارد که رکن اول «بیداری عقل و وجدان» است، آدم بیدار گرفتار خواب غفلت نیست، خداوند متعال تمام ابزارهای لازم برای رسیدن به بیداری را به ما داده است.

مختاری با بیان اینکه اولین سرمایه «عقل» یعنی کارخانه تولید بیداری و معرفت و علم است، گفت: باید تفکر کرد، خداوند منابع و هم حواس پنجگانه ظاهری را داده است که از آن استفاده کنیم.

وی راه رسیدن به نور و بیداری را هموار دانست و گفت: امروز از آفات فرهنگ منهط مادی این است که انسان‌ها را چنان درگیر مادیات کند که عقل خود را به کار نیندازد و می بینم که امروز ظلم و فساد و تباهی روز به روز در جامعه بیشتر می شود.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: در این شرایط غبارآلود این عالم باید از این نعمت استفاد کنیم و راهمان را باز کنیم و انشاءالله زمینه ها را برای ظهور امام زمان فراهم کنیم.

«تربیت و بلوغ سیاسی» از ضرورت های مهم جامعه اسلامی است

مختاری در خطبه دوم خود بیان داشت: یکی از ضرورت های مهم جامعه اسلامی که یک نیاز مهم و جدی است، «تربیت و بلوغ سیاسی» است و آنچه که باعث شد بعد از رحلت پیامبر اهل بیت مظلوم واقع بشوند، این بود که مردم بلوغ سیاسی نداشتند.

وی با بیان اینکه اگر مردم از نظر سیاسی بالغ بودند این اتفاقات برای اهل بیت نمی افتاد، عنوان کرد: دشمنان مغرض پیوسته تلاش کردند که به ما بگویند دین و دیانت از سیاست جداست و با ترویج این تفکر انحرافی سعی کردند مسلمانان را از پیشرفت و رشد سیاسی دور بدارند.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: امروز باید تلاش کنیم حالا که یبن انقلاب برپا شده است، این رشد سیاسی را گسترش دهیم.

مختاری اضافه کرد: یکی از نشانه های رشد سیاسی این است که در مقابل حربه های دشمن بتوانیم موضع گیری مناسب داشته باشید و با رفتار صحیح نگذاریم توطئه های دشمن اجرایی شود.

وی یادآور شد: دشمن به دنبال سلطه بر دنیا بود که تمام فرهنگ های غیرلیبرالی را کنار بزند و دنیا را به سلطه بگیرند که انقلاب اسلامی آمد و آنها را ناکام گذاشت.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: برای اولین بار دشمن عقب نشینی کرد و نتوانست قطعه ای از ایران جدا کند و دنیا طعم تلخ شکست در برابر انقلاب اسلامی را چشید و لذا حربه را عوض و جنگ فرهنگی را شروع کردند.

«جنگ اقتصادی» به عنوان مهمترین حربه دشمنان انقلاب است

مختاری ادامه داد: آنان دیدند علاوه بر این تهاجم گسترده، شهید «حججی» ها در می آیند و این حربه هم چندان کارآمد نیست و لذا جنگ اقتصادی را به عنوان مهمترین حربه در دستور کار قرار دادند تا مردم را از نظام خودشان ناراضی کنند.

وی افزود: این حربه هم زمانی جواب می دهد که مردم در جنگ روانی شکست بخورند و می بینیم که امروز در یک جنگ روانی جدید، واقعيت ها را نادیده می گیرند و فضای مجازی به کمک آنها آمده است.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه مردم باید در مقابل این فتنه بصیرت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما نباید گیج شویم زیرا وقتی شخص گیج شد دست به اقدامات نسنجیده می زند و کاری می کند که دشمن می خواهد.

مختاری با اشاره بر اینکه هیچگاه دشمنان عامل اعتلا و پیشرفت کشور نبوده اند، متذکر شد: اعتلای کشور سه رکن «نظام»، «مسولین و حاکمان و مجریان» و سوم «مردم» را دارد که اگر درست عمل کنند نتیجه پیشرف کشور است.

وی عنوان کرد: جنگ روانی یعنی امروز دردسرهایی که دشمن ایجاد کرده است به گردن نظام بیندازد.

انقلاب اسلامی ایران در تبعیت از انقلاب پیامبر بود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: آنها می خواهند نظام آنان را بپذیریم اما نظام آنان نظام فاسدی است که با مکیدن خون کشورهای جهان سوم و به قیمت ظلم، زرق و برق ایجاد کرده اند، اما ما به انقلاب خود افتخار می کنیم که در تبعیت از انقلاب پیامبر بود.

مختاری با اشاره به مشکلات موجود بیان داشت: مردم گلایه مندند اما این مشکلات از اسلام و انقلاب نیست بلکه از عملکرد ما و مسولین است ما 40 سال برکات این نظام را دیده ایم.

از بی تدبیری دولت در کنترل بازار ارز و سکه گلایه مندیم

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به خود ما است چون مسوولان را هم خود ما انتخاب می کنيم عنوان کرد: گر چه از دولت به خاطر بی‌تدبیری‌های صورت گرفته در بازار سکه و ارز گلایه‌مندیم اما باید به دولت کمک کنیم چراکه عدم همراهی مردم با دولت یعنی افتادن در تله دشمن.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: این انقلابی که ریشه در اهل بیت دارد پایدار اس،ت معارف ما متناسب با حرص و طمع و آز نیست و ما از این شرایط قطعا عبور خواهیم کرد.

مختاری با بیان اینکه ایران امروز با زمان جنگ قابل مقایسه نیست، گفت: باید با کمترین فشار به قشرهای ضعیف از این وضعیت عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند اگر کارآمدی لازم را ندارند یا دارند و خیانتکارانه عمل می کنند مشمول خشم این ملت و آه مستضعفان قرار خواهند گرفت و در انتخابات بعدی از این عرصه بیرون خواهند رفت و اگر نمی توانند مسولیت را رها کنند و به افراد توانمندتر واگذار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار