امام جمعه تبریز:

رسیدگی به مسائل گرانی، احتکار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه جدی مردم است

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آمریکا، صهیونیست و اعراب مرتجع منطقه بدانند تسلیم در قاموس ملت عاشورایی نیست.
کد خبر: ۳۱۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ - 28September 2018

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به سخنرانی منطقی و سنجیده رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: در مقابل سخنان آقای روحانی، رئیس‌جمهور آمریکا به قدری حقارت‌آمیز صحبت کرد که تمام حضار به وی خندیدند و همه به حماقت او پی بردند.

وی با بیان اینکه قبلا همین آقای ترامپ خطاب به اوباما گفته بود که ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که وقتی صحبت می‌کندف موجب خنده هیچ‌کسی نشود، افزود: در این مجمع همه دیدیم که رهبران کشورهای دنیا چه حقارت‌آمیز به او نگاه کرده و خندیدند.

امام جمعه تبریز با تشکر دوباره از سخنان منطقی و سنجیده ریاست جمهور اسلامی ایران که با پشتوانه مردمی، نیروهای مسلح و اقتدار ملی به صورت سنجیده صورت گرفت، گفت: آقای روحانی به خوبی موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد که جای تقدیر داشت به طوریکه رئیس‌جمهور ایران در ۱۵ دقیقه زمان سخنرانی خود، تصویر شفاف، چهره مستحکم، منطقی، قاطع و استوار ایران را به نمایش گذاشت.

وی متذکر شد: امیدواریم همانطور که دولت در سازمان ملل از تریبون سخن حق و منطق جمهوری اسلامی را مطرح کرد، با اقدامات مناسب مدیریتی، بذر آرامش و امید به آینده را در بین ملت ایران و طبقات محروم بکارد چراکه مردم از بازار ارز و اوضاع اقتصادی ناراحت هستند. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه رسیدگی به مسائل گرانی، احتکار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه جدی مردم است، گفت: همانطور که سخنان رئیس جمهور ایران با صلابت و منطق با استقبال همه روبه رو شد، باید مشکلات اقتصادی نیز مدیریت شده تا مشکلات به نحو احسن حل شود.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه در سه‌شنبه هفته گذشته موضوعی در مجلس مطرح شد که در دستور کار مجلس نبود ولی با تشخیص هیات رئیسه موضوع FATF و لایحه آن در مجلس مطرح شد، گفت: این موضوع در دو لایحه با نام اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الحاق ایران به مبارزه با جرایم سازمان یافته بوده که مجلس شورای اسلامی به بهانه بررسی فوق‌العاده، دو لایحه را در مجلس مطرح کرد. 

آل‌هاشم اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنایت داشته باشند که معاهدات بین‌المللی را چند قدرت بزرگ دنیا برای منافع خودشان پخت و پز می‌کنند پس توجه جدی به صحبت‌های رهبری داشته باشید که ایشان فرمودند هیچ لزومی ندارد ما برویم چیزهایی را که نمی‌دانیم انتهای آن چیست یا حتی می‌دانیم مشکلاتی داریم به دلیل چند مورد جهات مثبت قبول کنیم از این‌رو این یک مسئله‌ای است که باید مسوولان و نمایندگان توجه کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به حادثه تروریستی در اهواز تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند ما می‌توانیم این حادثه تروریستی در 4 بخش تحلیل کنیم.

وی افزود: یکی از جنبه‌های حادثه این است که این حمله نشان داد که راه و مسیر حرکت ما راه افتخار،اعتلاء و پیشرفت است و دشمن‌های زیاد در کمین داریم. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: جنبه دیگر حادثه تروریستی اهواز نشان داد که این کار تروریست‌ها شجاعانه نیست بلکه بزدلانه بود چراکه یک عده با سلاح مردم را به گلوله بستند.

 آل‌هاشم جنبه سوم تحلیل رهبر معظم انقلاب از حادثه تروریستی را مطرح کرد و گفت: ایشان فرمودند که این کار آن کسانی است که هر جا از جمله در سوریه و عراق گیر می‌کنند، آمریکا آنها را نجات می‌دهد و این کار همان‌هایی است که دستشان در جیب عربستان بود تا افکار عمومی را از ناکامی‌های خود در خاورمیانه منحرف کنند.

وی تاکید کرد: کمتر ملتی در دنیا وجود دارد که همانند ایران قربانی شوم تروریست باشد به طوریکه بار دیگر تروریست‌های کوردل و وابسته به نظام سلطه در مراسم رژه اهواز مردم را مورد هدف قرار داده و 25 نفر را شهید کرده و ۶۰ نفر را مجروح کند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: دشمن به دنبال القای حس ناامیدی در بین مردم است و به خوبی می‌داند که پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین مردم هستند به همین دلیل زندگی و افکار مردم را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: مواضع کشورهای دیگر پس از حمله نیز به خوبی نشان می‌دهد این حرکت رذیلانه از کجا آب می‌خورد که البته باید منتظر پاسخ سخت نیروهای انقلابی ایران هم باشند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: آمریکا، صهیونیست و اعراب مرتجع منطقه باید بدانند که تسلیم شدن در قاموس ملت عاشورایی ایران وجود ندارد و این اقدامات غیرانسانی و به دور از هرگونه عقل و منطق نتیجه‌ای جز رسوایی خودشان نخواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی دقیق به جوانب، زمینه‌ها و سهل‌انگاری احتمالی حادثه یک مطالبه و انتظار ملت ایران است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه محرم امسال باشکوه‌تر برگزار شد، گفت: هر سال که می‌گذرد مراسم حسینی با عظمت‌تر برگزار می‌شود و حتی رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای خود فرمودند که مراسم حسینی پرمعنا و عظمت‌تر بود.

وی افزود: دشمنان از عزاداری امام حسین هراس داشتند، اما باز همه دیدیم که هزاران نفر در لندن و استرالیا به خیابان‌ها آمده و دستجات عزاداری برپا کردند. 

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: در شهر قطیف عربستان، کشمیر، آسیای میانه و سراسر آفریقا، قلب اروپا و آمریکا، آذربایجان همه میزبان دستجات عزاداری با عظمت بودند که جای تشکر دارد.

 آل‌هاشم با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: هفتم مهرماه، روز آتش‌نشان بوده و در دوران دفاع مقدس مرکز آتش‌نشانی مورد بمباران قرار گرفت و این روز مزین به نام آتش‌نشان شد.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب راه انداخت ولی برعکس این امر منجر به شعله‌ور شدن انقلاب شد و جنگ باعث انسجام و اتحاد مردمی و اتکاء به توان داخلی شد. 

امام جمعه تبریز با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید بیان کرد: باید تعامل و ارتباط بین اولیا و مدارس پررنگ شود زیرا تربیت در این شرایط محقق می‌شود. 

وی خطاب به هیات امنای مساجد ابراز کرد: مساجدی که در کنار مدارس است را در نماز یومیه ظهر در خدمت مدارس بگذارید تا آنها نماز جماعت اقامه کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها