مجتهدزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کردستان زنان فهیم و بصیری دارد که ایران به شجاعت آنها می‌بالد/ تاریخ گواه رادمردی‌های زنان کردستان در دفاع مقدس است

رئیس سازمان نشر آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس با اشاره به اینکه مادران و زنان کردستانی از همان روزهای اول انقلاب در مقابله با ایادی استکبار فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند، گفت: کردستان زنان فهیم و بصیری دارد که ایران به وجود و شجاعت آنها می‌بالد.
کد خبر: ۳۱۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲ - 29September 2018

کردستان زنان فهیم و بصیری دارد که کشور ایران به شجاعت آنها می بالد / تاریخ گواه رادمردی‌های زنان کردستان در دفاع مقدس استدکتر مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در حاشیه سفر به شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کردستان، اظهار داشت:  زنان در دوران دفاع مقدس در عین حال که سنگر خانواده را حفظ کردند سنگرهای جدیدی در عرصه اجتماع و سیاست ساختند؛ زنانی که به تأسی از حضرت زینب (س) مانند کوه استوار ایستادند و درس عظمت و بزرگی را به نسل جوان آموختند.

وی گفت: زنان بزرگ، زنان تاریخ ساز و هویت‌ساز و حماسه آفرینی که به جای گوشه نشینی با تلاشی مضاعف سعی کردند خلاء ناشی از وجود همسران و فرزندان خود را در جامعه پوشش دادند؛ زنانی که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادند. به راستی ما مدیون و مرهون این زنان تاریخ ساز انقلاب اسلامی ایران هستیم.

وی گفت: کردستان جزء مناطق مرزی کشور ما محسوب می شود و در مرزها علاوه بر اینکه با دشمنان خارجی در حال جنگ بودیم در داخل کشور نیز به خاطر برپا شدن انقلاب اسلامی چون منافع استکبار به خطر افتاده بود و از طرفی هم انقلاب پیامی برای ملت های مستضف داشت و در حقیقت زمینه انقلاب را در دیگر کشورها فراهم می کرد لذا دشمنان بر نتابیدند که این انقلاب به حیات خود ادامه دهد لذا شروع به توطئه چینی کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: یکی از مناطق مرزی که ضد انقلاب فکر می کرد می تواند زمینه تجزیه طلبی را در آن ایجاد کند و توطئه ها و طراحی های دقیقی را حرکت می کردند استان کردستان بود که خوشبختانه با شجاعت و دلاوری های  مردم غیور کردستان نقشه های شوم آنها برچیده شد.

وی یادآور شد: زنان کردستان نقش بسیار مهم و پر رنگی را در دوران دفاع مقدس داشتند چرا که زنان بصیر و مقاوم کردستان در پشت جبهه ها و سنگردار بودند و در داخل کشور نقش اساسی داشتند.

به گفته مجتهد زاده، زنان کردستان در دو جبهه جنگیدند و این خطر هم در داخل وجود داشت و این نشان میدهد که زنان کردستان چه نقش مهمی را در آن دوران انجام داده اند و ما مدیون تلاش و غیورمندی های آنان هستیم.

مجتهدزاده بیان کرد: ما وظیفه داریم تاریخ را برای جوانانمان بیان کنیم. اگر جوانان بدانند در استان خودشان چه مقاومت هایی صورت گرفته و بدانند که چه بهای بالایی برای این امنیت پرداخت شده خودشان حافظ آن خواهند بود.

به گفته وی در جنگ نرم توطئه ها پیچیده و برنامه ریزی ها عیان نیست و دشمن با روش های مختلف وارد می شود.

وی بیان کرد: باید رسالت را به درستی انجام دهیم تا در جنگ نرم هم پیروز شویم و این نیاز به شناخت تاریخ کشور دارد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس ادامه داد: ما در سازمان سه ماموریت را دنبال می کنیم که یکی از این ماموریت ها نشر فرهنگ ارزش دفاع مقدس است که خود یک راهبرد به حساب می آید تا از طریق کتاب و فیلم و ... در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی افزود: دومین ماموریت ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و ایثارگران و خانواده ها از شهداست که ما اگر اقدام نکنیم دشمنان آنها را به هر صورت که بخواهند به نگارش درخواهند آورد و با سلیقه خود تاریخ هشت ساله را تحریف می کنند، تاریخی که برای ما سراسر دلاوری بود. لذا باید ثبت و ضبط خاطرات را چه در قالب تاریخ شفاهی و چه کتبی بیان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء جایگاه ایثارگران در جامعه از دیگر ماموریت های ما است تا در سطح جامعه با یک سیر راهبردی در جهت ارتقاء آن تلاش نماییم.

مجتهدزاده به نقش خطیر زنان و مردان کردستانی در قالب سازمان پیش‌مرگان کرد اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ گواه رشادت، ایثارگری‌، جانبازی‌ و شهادت آنان در طول دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه مادران و زنان کردستانی از همان روزهای اول انقلاب در مقابله با ایادی استکبار فرزندان خود را تقدیم انقلاب می‌کردند گفت: کردستان زنان فهیم و بصیری دارد که کشور ایران به وجود و شجاعت آنها می بالد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها