رییس سازمان نشر آثار مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس:

همسران و مادران شهدا اسوه‌های صبر و استقامت هستند

«مریم مجتهد‌زاده» با بیان این‌که همسران و مادران شهدا اسوه‌های صبر و استقامت هستند، گفت: زنان ما در «جنگ سخت» پیروز میدان بودند، ولی «جنگ نرم» پیچیدگی‌های زیادی دارد و باید آگاهی و بصیرت‌ها بالاتر رود تا بتوانیم توطئه و ترفند‌های دشمنان را شناسایی و با آن‌ها مقابله کنیم.
کد خبر: ۳۱۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ - 29September 2018

زنان کردستان در طول 8 سال دفاع مقدس مسوولیت دوگانه داشتندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، «مریم مجتهد‌زاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس، در برنامه زنده تلویزیونی «یادمان باشد»، اظهار داشت: زنان همواره نقش برجسته‌ای در جامعه دارند و همواره در تمام صحنه‌ها خوش درخشیده‌اند؛ پس لازم است بگوییم زنان در حاشیه نیستند، بلکه در متن وقایع هستند.

وی افزود: زنان به‌عنوان یک ارزش در داخل خانواده‌ها، با تشویق و ترغیب همسران خود برای حضور آن‌ها در میدان جنگ، حماسه خلق کردند.

مجتهدزاده با بیان این‌که همسران و مادران شهدا اسوه‌های صبر و استقامت هستند، تاکید کرد: زنان ما در جنگ سخت پیروز میدان بودند، ولی جنگ نرم پیچیدگی‌های زیادی دارد و باید آگاهی و بصیرت‌ها بالاتر رود تا بتوانیم توطئه و ترفند‌های دشمنان را شناسایی و با آن‌ها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: سر تعظیم به ۵۶۲ زن شهیده در استان کردستان فرود می‌آورم که لشکری از فرشتگان خدا بودند و وارد میدان جنگ شدند و به‌عنوان معماران ایران اسلامی حضور پیدا کردند و هم‌ سنگر خانه را حفظ کردند و هم سنگر‌های جدیدی را در میدان جنگ فتح کردند و با روحیه‌ شهادت و مقاومت آمیختند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: زنان کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس، مسئولیت دوگانه داشتند و علاوه بر صیانت از فضای خانواده، با دشمنان داخلی نیز می‌جنگیدند و کشور ایران به وجود این زنان می‌بالد و امیدواریم گفتمان ایثار و گذشت و فداکاری را با بهره‌گیری از هشت سال دفاع مقدس را در جامعه نشر دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار