رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی:

دفاع مقدس با واقعه عاشورا پیوند ناگسستنی دارد

«حمید زارعی» در آئین شب شعر استانی عاشورا و دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با واقعه عاشورا پیوند ناگسستنی دارد و الگوی اصلی رزمندگان نیز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در کربلا بودد.
کد خبر: ۳۱۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ - 29September 2018

دفاع مقدس با واقعه عاشورا پیوند ناگسستنی دارندبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، «حمید زارعی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، شب گذشته (جمعه) در آیین شب شعر عاشورا و دفاع مقدس یادبود دبیر ادبیات و رزمنده «سید ابراهیم فقیه حسینی» که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهر «خورموج» برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با واقعه عاشورا پیوند ناگسستنی دارد و الگوی اصلی رزمندگان نیز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در کربلا بود.

وی افزود: شعر آیینی با اشعار عاشورایی معنا پیدا کرده و همواره از گذشته‌های دور، شاعران آیینی استان بوشهر عشق و دلدادگی خود به اباعبدالله الحسین (ع) را در قالب این اشعار سروده‌اند.

زارعی ادامه داد: «سید ابراهیم فقیه حسینی» معلم، رزمنده و ذاکری برجسته و وظیفه‌شناس بود که خود را موظف می‌دانست از روح افراد جامعه مراقبت کند.

وی تصریح کرد: «فقیه حسینی» با وجود این‌که برادر اولین شهید دانش‌آموز استان بوشهر و در پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس از مبارزان بود، اما سهم‌خواهی نکرد و به رسالت معلمی و ذاکری خود پایبند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها