عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جریمه و محکومیت در انتظار پزشکان خاطی/ مردم تخلفات را گزارش کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که حوزه بهداشت و درمان را به چالش کشیده، زیرمیزی هایی است که توسط برخی پزشکان از بیماران اخذ می شود.
کد خبر: ۳۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 15October 2014

جریمه و محکومیت در انتظار پزشکان خاطی/ مردم تخلفات را گزارش کنند

سلیمان عباسی، نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع مقدس، اذعان داشت: یکی از دلایلی که چنین وضعیت ناگواری را ایجاد کرده است، فقدان تعرفه گذاری مناسب بوده و نکته دوم اینکه گروه نظارت بر درمان که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کرده و در کلیه مناطق کشور مستقر است، باید نظارت مستمر خود را پیگیری کند.

عباسی خاطرنشان کرد: قوانین خوبی در حوزه بهداشت و درمان تدوین شده است و وزارت بهداشت باید با خاطیان طبق این قوانین برخورد کند، ضمن اینکه مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات می توانند مسئله را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه جلساتی با مسئولان وزارت بهداشت و درمان در این رابطه داشته اند، اضافه کرد: پزشکانی را داریم که در مناطق محروم خدمت می کنند و به دلیل جمعیت کم آن مناطق، و عمل های کمی که صورت می گیرد، قادر به تامین زندگی خود نیستند، بنابراین مشکلات پزشکان را نیز باید لحاظ کرد، اما همه این ها به معنی عبور از قانون نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: قانون با توجه به میزان تخلفات پزشکان حدودی را از جریمه نقدی تا محکومیت و ابطال گواهی پزشکی تعیین کرده است، ضمن اینکه نظام تحول سلامت نیز گام های خوبی را برداشته و باید از پزشکانی که ضوابط را رعایت می کنند نیز تشکر به عمل آوریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار