رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

تعداد زائران اربعین برخلاف تصورات امسال افزایش می‌یابد/ اسکان ۲۰ هزار زائر در هر نوبت

«موسی جوینده» گفت: امسال براساس برآوردی که داریم، تعداد زائران اربعین افزایش پیدا خواهد کرد، چون در بین سال باتوجه به افزایش هزینه‌ها حجم زائر کم شده است.
کد خبر: ۳۱۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ - 29September 2018

تعداد زائران اربعین برخلاف تصورات امسال افزایش می‌یابد/ اسکان ۲۰ هزار زائر در هر نوبتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «موسی جوینده» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در جلسه ستاد اربعین شهرستان بیرجند، اظهار داشت: براساس برآوردها امسال تعداد زائران افزایش پیدا خواهد کرد، چون در بین سال باتوجه به افزایش هزینه‌ها حجم زائر کم شده است و برخلاف تصور، در اربعین با افزایش زوار مواجه خواهیم بود.

وی افزود: برهمین اساس باید امکاناتی که می‌خواهیم را بیشتر از سال گذشته فراهم کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان این‌که شهرستان‌های این استان از آمادگی ۱۰۰ درصد برخوردارند، گفت: تا امروز برای ۳۴ موکب در قالب موکب‌های «تغذیه»، «اسکان»، «خدماتی»، «بهداشتی» و «نانوایی» پروانه صادر کردیم.

جوینده با بیان این‌که چهار موکب متعلق به شهرستان بیرجند است، گفت: بار اصلی کار هم بر دوش همین موکب‌ها است و هیئت‌های بزرگ همچون «ابالفضلی» و «فاطمی» و «حسینی» پای کار آمدند و تا امروز همه آرد مورد نیاز و قسمتی از برنج تأمین شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۲۰ هزار زائر در هر نوبت باید اسکان دهیم و نیز باید در یک بازه زمانی کوتاه، مسائل مربوط به برق، آب و فاضلاب انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به این‌که تا امروز تمامی امورات مربوط به خروج موکب‌ها انجام شده و گذرنامه‌ها صادر و هماهنگی برای صدور ویزا انجام شده است، اعلام کرد: امروز پایان دریافت گذرنامه‌ها است و حتی جلوتر از برنامه اعلام شده هستیم.

جوینده یادآور شد: ما تنها استانی هستیم که از همه استان‌ها زودتر می‌رویم و از همه دیرتر می‌آییم، چون جایی که مستقر هستیم این‌گونه است و تا روز‌های آخر زائر دارد.

وی متذکر شد: امکاناتی که به عراق منتقل می‌کنیم تماماً در خدمت زائران است و بیشترین حجم زائران را خراسانی‌ها تشکیل می‌دهند.

هزینه ۴ برابری نسبت به سال قبل

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بیشترین نیاز گوشت قرمز، مرغ و ظروف یک‌بار مصرف است، عنوان کرد: هزینه خدمه موکب‌های ما نسبت به سال قبل ۴ برابر شده است و خدمه باید هزینه‌های لازم را خودشان پرداخت کنند.

جوینده با درخواست از ادارات استان برای دراختیار گذاشتن امکانات مورد انتظار، گفت: ما به همه این امکانات نیازمندیم و امسال مرز «خسروی» هم باز خواهد شد و حجم ورود زائر افزایش می‌یابد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که مسئولین باید ویژه‌تر ورود کنند تا این مشکلات حل شود، خاطرنشان کرد: ۲۵ مهر ماه باید کاروان‌های ما حرکت کنند تا زائران ما دارای رفاه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار