شهردار تهران در همایش تکریم «ماندگاران شقایق»:

شهادت بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ مردم ایران است

محمدعلی افشانی گفت: توده مردم اشتباه نمی‌کنند و به راحتی راست و دروغ را تشخیص می‌دهند. باید تلاش کنیم وقتی منابع مردم در اختیارمان قرار دارد از آن‌ها درست استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۱۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ - 29September 2018

شهادت بخش جدایی ناپذیر فرهنگ مردم ایرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش تکریم ماندگاران شقایق با هدف تجلیل از خانواده ایثارگران شهرداری با همکاری اداره کل ایثارگران شهرداری و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از فرزندان شاهد و ایثارگران شاغل در شهرداری تهران، حضور داشتند. مدیریت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجلیل از خانواده همه کسانی که در جنگ حضور داشتند را شاخصه اصلی فعالیت های خود قرار داده و در همین راستا تاکنون برنامه های مشابه زیادی در این مجموعه تدارک دیده شده است.

در ابتدای این نشست علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن خوش آمدگویی به بررسی برنامه‌های پیش روی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت.

سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران نیز در این مراسم با اشاره به نقش پر اهمیت خانواده ایثارگران و شهدا در جامعه، اظهار داشت: جامعه به فرزندان شهدا به عنوان الگو نگاه می‌کند. باید به گونه‌ای رفتار کنیم که منافع مردم را بر منافع خود ترجیح دهیم.

وی در ادامه شهادت را بخش جدایی ناپذیر فرهنگ مردم ایران دانست و بیان کرد: ذلت ناپذیری و شهادت پذیری بعد از حاکمیت اسلام در ایران در فرهنگ ما پذیرفته شد. این فرهنگ که از رشادت امام حسین (ع) به درستی به جامعه ما رسیده، باعث شده است جامعه ما در طول چند قرن گذشته با استفاده از این فرهنگ غنی هم پایدار بماند و هم در شرایط سخت و دشوار هیچ وقت به فکر پذیرش ذلت نباشد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار