کتاب «فرمانده عتیق» رونمایی شد

کتاب فرمانده عتیق با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای سرو رونمایی شد.
کد خبر: ۳۱۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ - 29September 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب فرمانده عقیق عصر امروز (شنبه هفتم مهرماه) با حضور «سعید اوحدی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «بهنام خادم» مدیر فرهنگی هنری منطقه شش و رییس فرهنگسرای سرو و «ابوالفضل درخشنده» نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سعید اوحدی که خود از جانبازان دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: جنگ در شرایطی به ما تحمیل شد که نظام جمهوری اسلامی نوپا بود، اما ملت ایران با اراده قوی مقابل استکبار ایستادند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: در روزهای نخست جنگ، جنایت‌های وحشتناکی علیه مردم ایران انجام شد که در قالب کلام نمی‌گنجد.

وی با اشاره به عملیات طریق القدس گفت: زمانی که امام راحل فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، از سراسر کشور برای اجرای امر امام (ره) به جبهه‌ها آمدند. شکست حصر آبادان نقطه عطفی برای کسب پیروزی‌های بعدی بود. امروز سالگرد شهادت فرماندهانی است که قصد داشتند گزارش این پیروزی را نزد امام راحل ببرند که در یک سانحه مشکوک به شهادت رسیدند.

کتاب «فرمانده عتیق» رونمایی شد

اوحدی در پایان عنوان کرد: من در عملیات والفجر مقدماتی اسیر و ۲ سال بعد از اتمام جنگ آزاد شدم. طی ۲ سال آخر ما نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که سرانجام این اسارت چه می‌شود، اما با تدبیرهایی که از سوی مسؤولان ایرانی انجام گرفت، صدام اعتراف کرد که خواسته‌های جمهوری اسلامی محقق شده است.

ابوالفضل درخشنده از نویسندگان حوزه دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: از شهدا نوشتن لیاقت می‌‌خواهد. معتقدم که شهید باید بطلبد تا یک نویسنده در خصوص زندگی‌اش قلم بزند.

وی افزود: سال ۸۲ داستان‌نویسی پیشرفته در سطح فرهنگسراها آغاز شد و علاقه‌مندان پنج سال دوره دیدند. نگارش اولین کتاب با این گروه آموزش‌دیده را سال ۸۸ پس از دیدار با جانبازان آغاز کردیم و حالا شاهد رونمایی بیستمین کتاب از این گروه هستیم.

این نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی خاطرنشان کرد: روزی که برای ثبت خاطرات شهید مجید عتیقی‌نژاد به منزل این شهید بزرگوار رفتیم، گمان نمی‌کردیم که جمع‌آوری خاطرات بیشتر به سمت مادر شهید سوق پیدا کند.

کتاب «فرمانده عتیق» رونمایی شد

وی افزود: مادر این شهید بزرگوار در اندیمشک فعالیت‌های زیادی داشت. او ستون پنجم را شناسایی و معرفی می‌کرد. از سوی دیگر زمانی که می‌دید مردم شهر از نظر معیشتی مشکل دارند، شکر و تخم مرغ می‌خرید و در مقابل مغازه‌داران شهر بساط می‌کرد و آن‌ها را صلواتی عرضه می‌کرد. این مادر شهید تا پایان جنگ فعالیت‌های زیادی داشت که برای آشنایی بیشتر با وی پیشنهاد می‌کنم کتاب را تهیه و مطالعه کنید.

درخشنده یادآور شد: کتاب فرمانده عتیق حاصل بررسی، تحقیق، جمع‌آوری و تدوین خاطراتی است که از زبان سکینه نواصری مادر شهید مجید عتیقی‌نژاد به زبان ساده و روان بیان شده است. مادر این شهید بزرگوار ۲ ماه پیش درگذشت.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از خواهر و برادر شهید عتیقی‌نژاد، نویسندگان کتاب فرمانده عتیق و چند تن از فرماندهان اطلاعات عملیات تجلیل شد.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها