رئیس حوزه هنری لرستان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از منابع غنی دفاع مقدس برای تولید محتوای آثار هنری

محمد حسین امیدی‌پور گفت: باید از منابع غنی دفاع مقدس برای تولید محتوای آثار هنری استفاده و مردم را آگاه کنیم که تجربه‌های تلخ تاریخی برای ما تکرار نشود.
کد خبر: ۳۱۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ - 29September 2018

از منابع غنی دفاع مقدس برای تولید محتوای آثار هنری استفاده شود.به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، محمدحسین امیدی‌پور رئیس حوزه هنری لرستان امروز در افتتاحیه نمایشگاه عکس «گمنامی» اظهار داشت: نمایشگاه های این چنینی شاید به ظاهر در مقابل هشت سال دفاع مقدس کوچک باشند اما به جای خود بزرگ هستند چرا که دفاع مقدس ما و انقلاب اسلامی ما قدرتش را از همین رویدادهای کوچک می گرفت.

وی گفت: دوران دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ یکصد سال اخیر است که یک اتفاق مهم هم برای کشور ما هم برای جهان بود و لازم است که گفته ها و ناگفته های این جنگ درج شود

رئیس حوزه هنری لرستان افزود:  در این جنگ خیلی از منابع ما از دست رفت و خیلی‌ها شهید شدند و بسیاری از منابع ما از بین رفتند در مقابل چیزهایی به دست آمد لذا باید دستاوردهای دفاع مقدس را  حفظ کرد.

 امیدی پور با تأکید بر اینکه در جنگ تحمیلی ما بها را پرداخته ایم عنوان کرد: اگر چیزهایی را که به دست آمده است را درک نکنیم و توجه نکنیم منابع را هدر داده ایم به همین خاطر  مقام معظم رهبری روی خاطره نگاری تأکید دارند.

 وی با بیان اینکه  باید از منابع غنی دفاع مقدس برای تولید محتوای آثار هنری استفاده کنیم، تصریح کرد: باید مردم راآگاه  کنیم که تجربه های تلخ تاریخی برای ما تکرار نشود چرا که ما امروزه با بحران های زیادی در منطقه مواجهه هستیم مثل بحران سوریه ولی ما چون تجربه گران بهایی داریم در دفاع مقدس در هر جایی که لازم بوده است سعی کرده ایم با مقابله با  استکبار جهانی به پا خیزیم.

 رئیس حوزه هنری لرستان  خاطر نشان کرد: اگر رویدادهای کوچک و رویدادهای مردمی کم ارزش تلقی شوند و ما فکر کنیم یک رویداد واحد برای همه رخ داده است و باید در بین مردم باشیم به عنوان مثال هرکسی یک عکسی از دوران دفاع مقدس بیاورد یا یک کار تصویری بیاورد اینها باعث می شود که هنر انقلاب یک رویکرد مردمی داشته باشد

 امیدی‌پور چاپ کتاب بلدچی در حوزه هنری را کار شاخص در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: در کنار پروژه‌های کلان فعالیت‌های کوچک را نیز دنبال می‌کنیم و هدف اصلی ما مردمی کردن برنامه‌های دفاع مقدس است.

رئیس حوزه هنری لرستان با ذکر این مطلب که جوانان ما نباید از فرهنگ دفاع مقدس فاصله بگیرند و مسئولان باید رویکرد مردمی دفاع مقدس را حفظ کنند، ایثار را شاخص دفاع مقدس دانست و افزود: تاریخ هیچ کشوری هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود و هرچه زمان می‌گذرد نیاز ما به این تاریخ بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار