تأکید بر خروج پادگان‌ها از منطقه ۱۳

اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در بازدیدی از منطقه ۱۳ بر بهسازی بافت فرسوده و خروج پادگان‌ها از منطقه تاکید کردند.
کد خبر: ۳۱۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ - 29September 2018

تأکید بر خروج پادگان‌ها از منطقه ۱۳به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مرتضی رحمان زاده در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در زمینه بافت فرسوده مشکلات زیادی داریم و ضروری است که دولت و شهرداری تهران ورود کند.

وی افزود: با این حال بافت فرسوده هم پتانسیل ویژه ای است برای بازیابی دوباره شهر که می‌توان از این منظر به آن نگاه کرد و الحمدالله همان طور که اعضای شورای شهر در این بازدید دیدند، ما پروانه‌هایی را صادر کرده‌ایم و فضاهایی با 18، 9 و 7 پلاک هم آماده شده‌اند برای آغاز کار.

شهردار منطقه13 در ادامه با اشاره به پادگانهای نظامی گفت: ما با اقداماتی که انجام دادیم توانستیم بخشی از این پادگان دوشان تپه را آزاد کنیم و این بخش، علاوه بر پتانسیل‌هایی که در شرق تهران ایجاد کرده می‌تواند در مواقع بحران‌های ملی به عنوان فضای مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

رحمان زاده افزود: ما همچنین بحث ساصد را داشتیم که 18.5هکتار را انجام دادیم و الان 16هکتار مانده که در دستور کار ماست و بحث ویژه را از هیئت رئیس شهرداری و حوزه شهرسازی ورود می‌کنیم و انشاءالله در بازدید بعدی شما گزارشی از مقاومت کارکردی آن جا خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: انتقال این پادگانها قطعا در برنامه کاری ما است در این زمینه ورود جدی کردیم، اقدامات  شروع شده و می‌تواند برای جبران کمبود سرانه‌ها ظرفیت بسیار مناسبی باشد.

شهردار منطقه 13 همچنین به بحث درآمدی در منطقه اشاره و ادامه داد: بر اساس آمار مقایسه‌ای، در شش ماهه اول سال 96 که من شهردار منطقه نبودم 44 درصد بوده و در شش ماهه دوم به 134 درصد رسید که پیشرفت چشمگیری بود. در شش ماهه اول سال 97 بحث درآمدی به 129 درصد رسید و ما در همه مناطق جایگاه اول را در بحث درآمدی بدست آوردیم.

رحمان زاده افزود: ما کمیته درآمد را از دل ناحیه انجام دادیم و توانستیم از این طریق بحث درآمدی را به صورت کامل محقق کنیم و فرآیند نامه نگاری و کار اداری را در سیستم حذف کنیم.

وی به بدهی ها نیز اشاره کرد و گفت: موقعی که من مسئولیت شهرداری این منطقه را به  عهده گرفتم میزان بدهی ها 170 میلیارد تومان بود که این بدهی‌ها اکنون با وجود عملیات عمرانی که دارد به 155 میلیارد کاهش یافته است.

شهردار منطقه 13 رویکرد محله محوری را تاکید مدیریت شهری منطقه خواند و گفت: نوروز خوانی اولین بار در منطقه13 انجام شد. جشن پرچم، عصر موسقی و زیست شبانه را در این زمینه طراحی کردیم.

رحمان زاده یکی دیگر از اقدامات ویژه شهرداری منطقه 13 را زیست شبانه خواند و گفت: با مصوبه شورا و برای رفاه حال شهروندان در گام اول 15 کانکس در سطح محلات قرار گرفت و آماده فعالیت است. اجرای کافه کتاب را در همین زمینه دیدیم و ایجاد اتوبوس نشاط را برای نشاط شهروندان منطقه بویژه در شرایط فعلی برنامه ریزی کردم.

وی گفت: ارتباط با شورایاری بسیار زیاد شده و به همه شهرداران ناحیه ابلاغ کردیم که روزهای یکشنبه و چهارشنبه از محلات بازدیدی داشته باشند و این کار به صورت روتین انجام می شود و خروجی آن بحث های 137 و 1888 است که بسیار کاهش یافته و تقدیرها افزایش داشته است. ضمن اینکه پاتوق های محلات را به صورت جدی فعال کردیم. بحث خودگردانی بوستان پیروزی را داشتیم. 6ماه روی این پروژه کار کردیم و همیشه ذهنیتم این بود که بدون هزینه بوستان ها را مدیریت و اداره کنیم. هزینه نگهداری پارک ها در ماه تا 65میلیون تومان و درآمد حاصل از آن 80میلیون است که با این طرح در صورت تصویب می توان بوستان ها را خودگردان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار