اردوغان:

هر ساختاری که حامی تروریسم باشد، ارتباطی با اسلام ندارد

رئیس جمهوری ترکیه گفت: هر ساختاری با هر ایدئولوژی که حامی تروریسم بوده و قصد کشتار مسلمانان را داشته باشد ارتباطی با اسلام، مسلمانی و باورهای ما ندارد.
کد خبر: ۳۱۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ - 29September 2018

هر ساختاری که حامی تروریسم باشد، ارتباطی با اسلام نداردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه و در مراسم افتتاح مسجد مرکزی و مرکز فرهنگی «دیتیب» در شهر کلن آلمان با بیان این که در مقطع حساس(کنونی) دیداری به غایت سازنده و موفق (در آلمان) انجام داده است، گفت: علیرغم اینکه تلاش می کنند ما را غیر اروپایی و دشمن آن نشان دهند، مسجد جامع (دیتیب) باید نشانه ای از حضور ما در این سرزمین باشد.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: از نظر ما جنایتکار داعشی که غیرنظامیان را در بازار برلین به قتل رساند با قاتلین پ‌ک‌ک که طفل ۱۱ ماهه را به همراه مادرش شهید کردند، یکی است.

وی در ادامه تأکید کرد: هر ساختاری با هر ایدئولوژی که حامی تروریسم و قصد کشتار مسلمانان را داشته باشد ارتباطی با اسلام، مسلمانی و باورهای ما ندارد. گروه های تروریستی که تا امروز بیش از همه خون مسلمانان را ریخته و به آنان صدمه زده اند، بار دیگر با عناوینی چون جهادگرا و اسلامگرا به سمت مسلمانان سوق داده می شود.

اردوغان تصریح کرد: در دیدارهای خود با جناب اشتاین مایر و خانم مرکل موضوعات مرتبط به دو کشور را به شکل صمیمانه مورد بررسی قرار دادیم. تاکید کردم که لازم است اختلافات اخیر را کنار گذاشته و از این به بعد بر روی منافع مشترک مان متمرکز شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار