یمن زلزالی دیگر به جنوب عربستان شلیک کرد

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله یک فروند موشک دیگر «زلزال-۱» به سمت مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب عربستان شلیک کردند.
کد خبر: ۳۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ - 29September 2018

یمن زلزالی دیگر به جنوب عربستان شلیک کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش یمن و انصارالله شنبه شب یک فروند موشک «زلزال-۱» را به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

به گزارش المسیره، این موشک بالستیک به سمت مواضع شبه نظامیان در تپه الفراص در منطقه الاجاشر در نجران شلیک شده است.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله عصر امروز شنبه نیز دو فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان مستقر در غرب منطقه «مجازه» در عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

 نیروهای یمنی چهارشنبه شب گذشته نیز یک فروند موشک «زلزال-۱» را به سمت محل استقرار شبه نظامیان در غرب «مجازه» شلیک کردند.

ارتش یمن چهارمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور را «سال موشکی» نام‌گذاری کرده است و با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشیده است.

حملات موشکی یمن در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی در حالی افزایش پیدا کرده که تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال و نیم است که آغاز شده و موجب کشته شدن بیش از ۵۰ هزار یمنی شده است.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار